3.1

Drömmarnas värld

Läkaren Chris dör och upptäcker att himlen är mycket underbarare än vad han någonsin kunnat föreställa sig.

Originaltitel What Dreams May Come
Regissör Vincent Ward
Manus Ronald Bass
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Robin Williams, Cuba Gooding Jr, Annabella Sciorra, Max von Sydow, Jessica Brooks Grant, Josh Paddock, Rosalind Chao

Hypostas2
2019-08-19
Den här filmen klarade jag inte av att se; den kändes alldeles för sentimental och artificiell.
cedmoy
2019-01-16
Jag måste dock erkänna att denna filmen påverkade mig. En tankeirriterande film som inte vill släppa och faktiskt tänkte jag litegrand på "de stora frågorna också" - eller snarare de olika kulturella förestälningarna om olika myter, bilder och himlen osv... Vad har de för världsbild dehär människorna? Så man kan ju inte säga att den är värdelös. Men i slutändan är det ändå dekor och skådelspelare som lyfter detta från en bottenlös 1a till en svag men ändå stabil 2a.
2018-12-19
Tyvärr börjar få svårare och svårare att se Robin Williams, så nej...
Tatty
2018-09-03
Okej film men inte min smak för jag somnade från filmen! Långtråkig och seg för min del!
HerrNenne
2018-07-15
Rätt fin men saknar snits i romantiken, blir lite larvigt där ett tag, som "soulmates" ofta blir.
Jamesa
2018-04-30
Välspelat känslosamt drama, visuellt väl genomtänkt och utfört. Budskapet känns lite otydligt, förutom det att kärleken övervinner allt, gissar jag. Väl så, antar jag.
Robkiller
2018-01-14
Segt drama som flummar ur... delvis snyggt, men helt meningslöst.
2017-10-01
Vissa scener är hänförande vackra och helt fantastiska, men filmen är ganska ointressant ändå trots en bra Robin Williams i huvudrollen.
Fläskkäft
2015-05-11
Robin Williams behärskade inte bara stor komik utan kunde även spela övertygande drama. Det är inget fel på någons prestation i denna film men den griper inte riktigt tag i mig som jag hade velat. Det är ju inte alltför svårt att räkna ut hur det kommer att sluta och resan dit är många gånger väldigt långsam, en mer övertygande historia hade kanske gripit tag mer. Fotot är mycket tilltalande och många gånger väldigt vackert. Det visuella är väldigt suggestivt och imponerar stort i många scener framåt slutet avtar dock fascinationen då man blivit ganska mätt på hela grejen. Landar på en svag trea.
2014-10-30
En blandning eller låt oss kanske kalla det en röra, av drama och fantasy. Filmen är mycket effektfull och fick såväl en Oscar för sina effekter. Men som alla vet krävs det mer än specialeffekter för att göra en film intressant. Det här känns inte som någon fängslande historia med ett intressant budskap.