2.5

Drop Dead Gorgeous

I en liten stad i Minnesota hålls en skönhetstävling. Den tidigare vinnaren Gladys Leeman ser gärna att hennes dotter följer i hennes fotsteg.

Originaltitel Drop Dead Gorgeous
Regissör Michael Patrick Jann
Manus Lona Williams
Genre Komedi, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Brittany Murphy, Denise Richards, Ellen Barkin, Kirsten Dunst, Kirstie Alley, Alexandra Holden, Allison Janney, Mindy Sterling, Sam McMurray, Amy Adams, Nora Dunn, Laurie A Sinclair, Shannon Nelson, Tara Redepenning, Sarah Stewart, Brooke Elise Bushman, Matt Malloy, Michael McShane, Will Sasso, Nora Dunn, Mo Gaffney

DiMMUBoRGiR
2020-11-09
Stundtals jätterolig! Oväntade grejer som förnöjer. Tyvärr är slutet en röra som drar ned betyget.
ziferN
2014-12-16
Det är charmigt och underhållande, samt så har filmen ett kul koncept. Men uppenbarligen så rolig som flera andra har uppgett den att vara tyckte inte jag att den var, utan mer underhållande isåfall. Men Dunst är helt klart sevärd i sin roll och som film för stunden fungerande den ändå helt ok.
2014-11-22
Gillar man svart komedi, kommer man definitivt få behållning av den här filmen. Man bör gå in i denna filmen med förståelse för att allting, vad det än är, kan parodieras för här är det inget som klarar sig. Väldigt bra val av skådisar i denna filmen med Kirsten Dunst, Ellen Barkin, Allison Janney, Denise Richards och Brittany Murphy m.fl. 3+
TheHorrorfan
2013-07-26
Väldigt bra. Har inte skrattat åt en film så mycket på så länge.
mrsunderstood
2012-07-11
Såg den här idag, med inte så höga förväntningar efter att ha läst en del kommentarer. Men jag måste säga; det här är ett mästervärk. Under hela filmen skrattade jag men skrattet fastnade i halsen och så kom tårarna istället. Det här är en klockren film, skådespelarna gör ett bra jobb, Kirsten Dunst är helt fantastisk. Det här är en film jag tänker rekommendera till alla, för det är en synd att missa.
Grillo
2011-07-31
Skön svart komedi!
LuxLisbon2
2010-11-04
Ibland spelar TV mig ett spratt och visar en älskvärd film för en gångs skull. Den här var en sån: Skönhetstävling! Kirsten Dunst! Svart Humor! Kick azz!
brtkrbzhnv
2010-08-16
Efter 25 minuter utan så mycket som ett leende över mina läppar stängde jag av. Superkorkade jättetråkiga skämt.
yrkeschaufföre
2010-02-27
Dokumentärupplägget ger någonting extra, flera sköna poänger pga det. Visst är Kirsten bra men det är de andra tjejerna i tävlingen som är roligast.
pzun
2010-02-21
Sjuk film som svänger väldigt men hadde en hel del goda skratt Favoriten var när Denise Richards dansar med Jesus på korset