2.3

Drowning Mona

I en smågalen stad dör en kvinna vid namn Mona efter att ha kört ner med sin bil från ett stup. Detta visar sig uppskattas från de flesta då Mona inte var särskilt omtyckt. Men när det visar sig att det var mord och inte en olycka så börjar saker och ting hända, vem är egentligen den skyldiga?

Originaltitel Drowning Mona
Regissör Nick Gomez (I)
Manus Peter Steinfeld
Genre Kriminalare, Mysterium, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Neve Campbell, Jamie Lee Curtis, Bette Midler, Casey Affleck, Danny DeVito, Will Ferrell, William Fichtner, Marcus Thomas, Peter Dobson, Kathleen Wilhoite, Tracey Walter, Mark Pellegrino

Skapad 2019-10-27 av
Mona (Bette Midler) är den värsta sortens människa man kan tänka sig. Hon hatar allt och alla och tänker bara på sig själv. Desutom gör hon allt för att sabotera alla andras tillvaro. Så nä...   Läs mer »

2017-08-30
Meh, inte direkt dålig men inte heller direkt bra.
2016-10-26
Klockren, skruvad och helgalen komedi med väldigt bra skådespelare! Dessutom är den väldigt oförutsägbar och det är ett plus i kanten!
Jämte
2015-03-19
Den fick mig att skratta så egentlgien en godkänd film. Men nja, den var väldigt fjantig också. En stark tvåa.
2014-11-22
Jag gillar verkligen svarta komedier men för att en svart komedi ska bli riktigt dråpligt kul och underhållande krävs det skådisar som klarar av detta. Här är det alltför många skådisar som inte passar för detta och det gör att jag inte kan ta till mig handlingen som annars inte är helt dum. Retar mig på för många saker för att ens ge godkänt.
G-Zus
2012-04-14
jävlar vad svag den här 2an är.. skäms nästan
Blink182
2010-02-17
Affleck och Devito räddar den från ettan
FilmSimon
2009-10-01
förlåt om jag förstör filmupplevelsen för er som inte sett den nu men precis i dom första 20 min så tänker man "hm det e säkert så här den slutar" och ja precis så slutar den :) men varför ger jag då den här en trea? jo för att för fan va jag skrattade åt vissa riktigt lame skämt (och det kan man tacka skådespelarna för) och det är en sak som jag diggar så jävla hårt i den här filmen :) haha alla har exakt likadana bilar bara med olika färger :D love it
Gialloblu
2009-09-26
Såg den av en anledning, jag ska se alla Ferrells filmer, dock en liten roll i en liten film.. halvkass..
TobiasRydén
2008-08-18
Mest irriterande film, man blir förbannad på Bette Midlers roll. Och på Casey Afflecks dito som är en tönt.
cool_sweethear
2008-08-03