3.3

Drunken Master II

Actionkomedi om ett kinesiskt gäng som försöker exportera kinesiska konstskatter. Men mellan dem och pengarna de vill tjäna hamnar Wong Fei-hung, en mästare på fylleboxning som slåss bättre ju mer han dricker.

Originaltitel Jui kuen II
Alternativ titel The Legend of Drunken Master
Regissör Jackie Chan, Liu Chia-liang
Manus Tong Man-ming, Yun Kai-chi, Edward Tang
Genre Action, Komedi, 90-tal
Skådespelare Jackie Chan, Anita Mui, Ti Lung, Liu Chia-liang, Andy Lau, Ken Lo, Chin Kar-lok, Felix Wong, Lau Siu-ming, Law Kar-ying

Skapad 0000-00-00 av niebaotan
Jackie Chan spelar den kinesiska folkhjälten Wong Fei Hung i denna fantastiska film. Några fabriksarbetare blir minst sagt behandlade som skit av sin nya boss som arbetar för Britterna. Under tiden...   Läs mer »

2019-06-09
Det är som det brukar då fightingscenerna, stunts och koreografin är av absolut toppklass. Här finns verkligen några långa kampsportsscener som tar andan ur tittaren. Inte lika så rolig är den urfåniga humorn och allt hysteriskt överspel mellan dessa scener. Handling kallas det visst.
2017-10-28
marleey
2015-08-28
Som vanligt med en film där Jackie Chan är med så är det tanken att han ska flyga runt som en vante och göra våghalsiga stunts. Möjligtvis att får han vara lite rapp i käften också. Stuntsen är oftast häftiga och Jackie Chan är otroligt skicklig på de. Men det spelar ingen roll om man ser en ny eller gammal film med Chan, så är det lite samma sak om och om igen. Visst, Jui Kuen 2 bjuder på coola stunts, slagsmål och är rolig emellanåt. Precis som de flesta Jackie Chan filmerna. Denna lite äldre film med Chan är charmig. En svag 3:a i betyg, mest för detta är en lite äldre film. Högre än så kan det inte bli med all upprepning som det ändå är i hans filmer, både äldre och nyare, även fast det är charmigt.
Sarakin76
2015-08-23
Blanding av kul og for mye
2015-05-14
En av de bästa om inte den bästa martial art-filmen jag har sett. Fightscenerna är galet underhållande med koreografi som imponerar. Jackie Chan är sitt vanliga underbara själv med massor av humor, underhållning och fantastiska stunts. Detta är inte stort filmskapande sett till historien men det är tillräckligt bra som bakgrund till de som sagt otroligt sevärda och magnifika fightscenerna. 3+
Solidus
2013-11-18
Jackie Chan bjuder på en underhållande kampsport med imponerande koreografi. Handlingen är enkel och karaktärerna hittar den minsta lilla ursäkt till att börja slåss vilt mot varandra. Humorscenerna är tramsiga, men det är inte det som filmen lägger sitt fokus på. Problemet med Jackie Chans filmer är att samtliga resurser läggs på kampsporten, medan skådespel och handling får blir lidandes. Den här är inte något undantag, men eftersom actionscenerna är bland det snyggaste jag har skådat (samt att det är rätt kul att se Jackie spela full) känner jag att en 3:a är för klent betyg. Slarvigt manus, mediokert skådespel, mäktig kampsport. En av Jackies bästa filmer.
LTT86
2013-08-20
Säkert min favorit film med Jackie Chan, älskar striderna, karaktärerna och.... story är väl bara okej. Men det går att se bort det för att se på striderna. Jag älskar dem.
Malfunction
2013-01-04
Jackie Chan när han är som bäst: underbara stunts och ett verkligt bra budskap. Martial arts-filmer blir inte mer underhållande än så här.
Canaletes
2012-09-13
Så barnslig film. Bara en massa skrik (vet inte om det beror på dubbningen), barnslig dålig skådespel, otydligt och kass story, förutsägbar som in i h-e och med mera. 50% av filmen är bara fight, coola men man har ju redan sett det så många gånger så man vet hur det går till och slutar. Annars okej underhållning. 3.8/10
Noseman2005
2011-10-24
Bra fighter (och stunts), men storyn är fånig. Men man ser ju knappast på Jackie Chan-filmer för storyns skull (eller skådespeleriet). Får nog bli en fyra ändå. Nä, en trea.