2.4

Du har mail

Fiender i livet, men förälskade på nätet... Joe Fox och Kathleen Kelly är brevvänner på nätet. De har kommit att stå varandra mycket nära, trots att de inte ens känner till varandras namn! En dag händer det oundvikliga. På nätet börjar de diskutera att träffas i verkliga livet...

Originaltitel You've Got Mail
Regissör Nora Ephron
Manus Miklós László, Nora Ephron, Delia Ephron
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Tom Hanks, Meg Ryan, Steve Zahn, Dabney Coleman, Greg Kinnear, Parker Posey, Jean Stapleton, Michael Badalucco, Heather Burns, Dave Chappelle, Cara Seymour, John Randolph, Hallee Hirsh, Jeffrey Scaperrotta

Asmorod
2018-02-14
Väldigt trevlig film, men med ett så jävla dumt slut.
lumberdajack
2018-01-03
Den överlever på grund av charmiga skådespelare som Tom Hanks och Meg Ryan. Men...jag funderar på om Meg Ryans karaktär kanske ger lite upp för lätt. Jag tror aldrig på att hon ogillar Tom Hanks karaktär tillräckligt mycket. Vore nicare om de hade skruvat upp kontrasterna. Större känslospann. Den blir lite för tam, och därför lite svår att tro på. Men en trevlig stund visst
2017-10-14
trist
mammene
2017-03-10
Det här skulle kunna bli så banalt, men det blir bara så angenämt och det är till stor del Tom Hanks förtjänst, han kan bara inte vara skurk utan att han kommer undan med det, han är helt enkelt en otroligt förtjusande skådespelare. Det är bara att följa med och njuta av den ganska osannolika historien.
StureStenhög
2017-03-09
En trevlig och harmlös rom com. Grundidén må vara fantastiskt långsökt, men det är icke desto mindre ett bra upplägg för en sådan här film. Skönt också att man inte känner att man behöver göra politik av det. Det är romansen som är det viktiga, och castingen av Hanks var nog absolut nödvändig för att den skulle fungera, i vilken annan film som helst hade den karaktären blivit en skurk, men Hanks är helt enkelt oförmögen till att vara osympatisk. Meg Ryan kan jag dock störa mig lite på, hon känns lite väl självmedveten i den här rollen, men att hon och Hanks har bra kemi tillsammans går inte att förneka. Jag är även väldigt glad för att det här är en film som inte har något desperat behov av att riva ner gapskratt, det är smårolig film, och den nöjer sig klokt nog med att vara det. Tramsiga slapstickscener hade kunnat rasera det här totalt. Intressant annars att den är så daterad för en film med mindre än 20 år på nacken, och som vanligt tycker jag att det bara är positivt när en film är daterad (varför se en gammal film om man inte vill att den ska vara gammal?), och det ger den en extra dimension. Den centrala konflikten mellan den lilla bokhandeln och den stora butikskedjan är ju helt obsolet idag, ironiskt nog var det filmens tredje komponent, alltså internet, som tog hem spelet
2016-10-05
Tom Hanks och Meg Ryan briljerar i en av 90-talets bästa komedier. Skön humor, hög mysfaktor och mycket bra musik.
TimBuckley
2015-12-28
(rek 3a) En rakt igenom mycket "snäll" och, om man tycker om genren, sevärd film. Med stabila skådespelarinsatser och en historia som trots att jag sett den 48 ggr förut ändå är sevärd. Bra.
ernils_l
2015-03-24
Inte ens Hanks lyckas rädda det här projektet, vars enda syfte verkar vara produktplacering. Allt hopp om räddning föll med Hanks monolog om hur fantastiskt Starbucks är. Subtilt!
2014-10-30
En romantisk komedi som har den gamla vanliga handlingen och är lite förutsägbar. Men den största anledningen till att den funkar är Tom Hanks och Meg Ryan som gör den charmig och ganska underhållande. Regisserad av Nora Ephron som gjorde den lite bättre Sömnlös I Seattle, ochså med Tom Hanks och Meg Ryan.
Tatty
2014-09-20
Rätt så okej och bra film. Gillar att se på den när det inte finns nåt att se på. Tom Hanks och Meg Ryan spelar rollerna bra.