3.2

Du ska nog se att det går över

En dokumentär om homo- eller bisexuella tjejer i videodagboksform. Om identitetssökande, förbjudna tankar och rädslan för att vara annorlunda.

Originaltitel Du ska nog se att det går över
Regissör Cecilia Neant-Falk
Manus Cecilia Neant-Falk
Genre Dokumentär, 2000-tal

2012-08-26
Mitt intresse varierar ganska mycket mellan de olika personerna, och slutet leder inte riktigt till något. Fin personlig känsla dock. Skulle hemskt gärna se en uppföljare som komplement! http://www.expressen.se/gt/kultur/dela-med-dig-av-din-jord/
Deepshit
2011-10-11
Intressant och personlig dokumentär. Idén med att ge tre lesbiska tjejer i olika åldrar en kamera där de ska föra en videodag i tre är nyskapande. Men tyvärr måste jag säga att det är bara två av tjejerna som är intressanta att följa. Deras historier är lite mer djupa och starkare medan den tredje och sista historian är lite tråkig och tillför inget.
DiMMUBoRGiR
2009-12-04
Först och främst är det ju uppenbart att det är Natalie Portman på omslaget... Nä, men filmen är intressant och rolig. Ibland känner jag mig inte träffad av berättargreppen, såsom användandet av bilder ur Fucking Åmål och musik av Eva Dahlgren, det känns lite väl tillrättalagt och verkligen en produkt om lesbiska personer, snarare än homosexuella och andra som känner sig ensamma och har svårt att berätta för sin omgivning om vem man är. Stark 3:a!
Allvitr
2009-11-04
Detta är en riktigt bra dokumentär, såg den för flera år sen och funderar fortfarande på en del saker som sas i den
coastaltown
2008-04-08
bör visas på alla högstadieskolor i sverige (och utomlands).
Önskat
2007-11-17
Har pratat med My Sörensson, det var någon gång förra året. Hon är idag mycket stark i sig själv och kan stå för vem hon är precis som då. Alla borde se den här filmen, inte för att den är världens bästa film utan för att den är otroligt aktuell i och viktig för en utveckling i dagens samhälle.
Ayloriel
2007-11-11
Otroligt stark. Man får verkligen en inblick i tjejernas tankar och liv. Borde visas på alla skolor!! Riktigt kul att den vann bagge för bästa dokumentär! Bra musik oxå.
homosensual
2007-08-22
på den tiden sa joppe sig sig vara bi men alla tre är lyckligt lesbiska idag.
mfs
2007-05-10
Riktigt bra stundtals. Snygga montage och den känns välgjord. Skickliga musikval dessutom.
Sarilus
2007-02-06
Johanna (hon som var kreativ och rakade av sig håret), sa sig väl vara bisexuell? I början i alla fall. Jag tycker det här var en helt okej dokumentär.