3.2

Dubbelstötarna

Vem skulle kunna misstänka en läkare och en studierektor för bankrån? Dr Stensson har fått en idé hur man ska kunna dryga ut lönen. Han söker upp sin gamle vän Bertilsson, numera studierektor i Kalmar, och tillsammans begår de två fantastiska kupper. Fast helt smärtfritt gick det kanske inte....

Originaltitel Dubbelstötarna
Regissör Per Berglund
Manus Per Berglund, Björn Norström
Genre Mini-serie, Kriminalare, Komedi, 80-tal
Skådespelare Björn Gustafson, Dan Ekborg, Helena Brodin, Frej Lindqvist, Niels Dybeck, Torgny Anderberg

Jamesa
2018-06-15
Bäst i serien. 80-talsskön. Såna här görs inte längre.
KyLLo
2018-01-30
Jag tycker att Björn Gustafson är som klippt och skuren för huvudrollen. I den här filmserien får han spela vanlig, sävlig och vilsen fullt ut. Bra skådisar även i andra roller. Det är den första och bästa filmen i trilogin. Som deckare går den inte att ta på allvar. Däremot vävs det folkliga och vardagliga in på ett lyckat sätt, och det finns en lustig humor.
Spaderfyra
2016-01-16
En helt enkelt strålande thrillerkomedi. Höjde sig ytterligare efter repristitt. Björn Gustafsson när han är som allra bäst. En kanonfilm. Klar femma.
2015-10-01
Omsedd. Lika bra som förr. Björn Gustafson show! (10/15)
Ivanovich
2013-12-03
Skön lättsam serie! Oerhört mycket nostalgi. Längtar tillbaks till det snälla åttiotalet!
Berniey
2013-05-12
Mycket trevligt återseende och det är med en nostalgisk känsla man ser den men sen kan den kännas lite daterad men skådespelarna och då främst Björn Gustafsson är suverän o så fina bilder från min hemstad.
Mikka
2013-04-05
Den är inte så tokig ändå, men den blir ganska lång och dryg.
larsen1976
2013-01-05
Björn Gustafsson i sitt esse... han gör rollen som rektor Bertilsson mycket trovärdig. Denna film är mycket bättre än sin uppföljare.
yrkeschaufföre
2012-11-15
Om det inte vore för nostalgin hade den inte nått högt, Storyn är väldigt ojämn å hade vunnit på att klippas ner. Men skådisarna är bra och sån här närhistoria är alltid intressant.
Xenox
2012-07-16
Mycket underhållande kriminalkomedi. Frej och Björn spelar bra i huvudrollerna. Bra manus.