Dumb Money

Den verkliga historien om hur vanliga människor blev rika genom att satsa pengar på aktier i spelbutikskedjan GameStop. Aktieanalytikern Keith Gill satsade sitt livs besparingar och postade om det på nätet, vilket skapade en rörelse som vände upp och ner på Wall Street, åtminstone för en stund.

Originaltitel Dumb Money
Regissör Craig Gillespie
Manus Lauren Schuker Blum, Rebecca Angelo, Ben Mezrich
Genre Drama, Komedi, Biografi
Skådespelare Paul Dano, Shailene Woodley, America Ferrera, Pete Davidson, Seth Rogen, Myha'la Herrold, Talia Ryder, Anthony Ramos, Nick Offerman, Sebastian Stan, Rushi Kota, Kate Burton, Clancy Brown, Vincent D'Onofrio, Olivia Thirlby, Dane DeHaan

Engravadlax
2024-02-22
Det är inte en dåligt gjord film, den är småkul mest för att flera av de medverkande är naturligt roliga skådisar, redigeringen är effektiv och Paul Dano är som vanligt väldigt bra, men handlingen känns väldigt lågupplöst.
PeterTheW
2023-12-23
Helt okej. Bitvis småkul och intressant men ofta mest lite platt och högljudd.
HerrNenne
2023-12-07
Bra och kul film, även om det blir lite platt. Svårt att släppa hur förenklat och över det blir. Jippie. Äntligen är aktiemarknaden fixad och alla inblandade fattiga privatpersoner blev rika på de rikas bekostnad. Eller nä så blev det ju inte förstås.
Jockflake
2023-12-05
Helt Ok, småkul med godkända insatser. Men hade nog hellre sett en normal film, en välskriven dramatisering hade gjort sig bättre.