2.3

Dumbom

Nils Poppe-film i Bom-serien där han skojar om idealsamhället Bomsta. I stan bor Camilla och tvillingbröderna Bom: Fabian, som det alltid går bra för, och den snälle Dumbom, som alltid har otur och råkar illa ut.

Originaltitel Dumbom
Alternativ titel Dum-Bom
Regissör Nils Poppe
Manus Nils Poppe, Paul Baudisch
Genre 50-tal, Komedi
Skådespelare Nils Poppe, Inga Landgré, Hjördis Petterson, Ulf Johanson, Dagmar Ebbesen, Torsten Lilliecrona, Bibi Andersson, Arne Lindblad, Gunnar Olsson

yrkeschaufföre
2019-07-27
Av Bom-filmerna är det bara soldat Bom som är bra, denna är riktigt dålig. Men det är ju vanligt att filmerna i en serie blir sämre å sämre... Jag älskar fortfarande Poppe så jag sväljer det här.
Nalleman
2019-07-20
Har aldrig förstått det roliga med filmerna om Fabian Bom. Inte det minsta roligt!
yrkeschaufföre
2012-04-03
En onödig film men några få poänger, en etta.
JimWilclore
2008-11-05
Sandrew Metronome släpper den på DVD i januari som en av deras Sandrew filmpärlor.
TobiasRydén
2008-06-03
Svag Bom-film, och FIlmtipset har dessutom fel; detta är inte den sista filmen i serien om Fabian Bom.
kennert
2007-09-30
Poppe har några poäng om det perfekta folkhemmet,men det presenteras på vanligt Poppe-vis.
Bond26
2007-09-21
Dålig handling och den sämsta i fabian Bom serien, men poppe spela alltid bra därför få filmen en svag trea.. mest är filmen ansevärt att en ung 17årig bibi andersson gör filmdebut och poppe ger henne sin första filmkyss.
KarlMartell
2005-03-31
Seg, dålig komik och för övrigt en av Poppes sämsta.
Mankku
2005-03-30
Bitvis väldigt träffande och rolig i sin samhällssatir.
satina
2005-03-25
för länge sedan såg jag den här, men jag kan fortfarande komma ihåg den....Bra för att vara sv-film!