3.2

Dumma mej 2

Gru fortsätter sin kamp som förälder till de tre syskonen Margo, Agnes och Edith. Men skurkarna börjar hopa sig och ser Gru som ett hot för deras onda världsbild...

Originaltitel Despicable Me 2
Regissör Pierre Coffin, Chris Renaud
Manus Ken Daurio, Cinco Paul
Genre Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Animerad, 2010-tal
Skådespelare Steve Carell (röst), Kristen Wiig (röst), Benjamin Bratt (röst), Miranda Cosgrove (röst), Russell Brand (röst), Ken Jeong (röst), Steve Coogan (röst), Elsie Fisher (röst), Dana Gaier (röst), Moises Arias (röst), Nasim Pedrad (röst), Kristen Schaal (röst)

2017-10-23
widez
2017-05-13
Tycker inte att den är godkänd. Visst är grafiken snygg men skämten är märkbart sämre än i originalet. Story är dålig. Ungefär samma klass på denna film som de typiska Disneyuppföljarna som släpps direkt till video. Med andra ord: det håller inte!
Artifact
2017-05-01
Eftersom jag inte minns handlingen kan den ju inte ha varit s bra...
vonadel
2017-04-05
Bra, men inte riktigt lika bra som ettan. Minionerna är mest irriterande. 6/10
2004Orre
2017-03-11
Dumma mig-serien är ju en jätte bra film-serie, jag längtar till den tredje filmen nu.
mario04
2017-01-03
Jag förstår egentligen inte varför jag älskar den här filmen, för jag tyckte karaktärerna var urusla, men jag tror att handlingen var det som gjorde att jag började älska filmen!
päronanton
2016-08-04
Tyckte den var lite bättre än första. Men första var också bra! Helt klart sevärd och den del roliga kommentarer!
Jamesa
2016-04-23
Bra, men inte lika bra som ettan. Klart och enda riktigt bra är kvinnan. På gränsen ner till 2:a.
Ima_Tree
2016-04-02
Känns lite snärtigare och bättre än ettan. Kvinnliga karaktären är bra! Skurken är också rätt rolig. Min treåring gillar den mycket.
Bozze80
2016-01-12
Ett stort steg upp från första filmen, riktigt rolig och underhållande, sen går det ju inte att göra annat än att älska allt från Minionerna och Agnes till Doktor Nefarios frisyr!