1.5

Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness

Jakten på en magisk bok börjar, som kan leda till att världen faller i mörker eller att en ljusare framtid väntar.

Originaltitel Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness
Regissör Gerry Lively
Manus Brian Rudnick
Genre Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Anthony Howell, Eleanor Gecks, Dominic Mafham, Beau Brasseaux, James Rawlings, Jack Derges, Austin Naulty, Barry Aird, Lex Daniel, Habib Nasib Nader, Charlotte Hunter

Zo0ok
2020-02-01
Jämfört med de två tidigare D&D-filmerna så är den utmärkt!
Fiskjävel
2016-08-05
Här finns egentligen inte så mycket att säga. Dåliga skådespelare, dåliga effekter och tunn story. 1+.
Robkiller
2014-01-16
Kul med lite fantasy, även om det är hyfsat uselt. Handlingen lämnar väl en hel del att önska, dialogen är inte direkt bra och skådespelarna skulle väl kunna vara betydligt bättre. Men trots det så håller den intresset uppe, har ett fint foto och några trevliga effekter... samt att den är i alla fall bättre än föregångarna.

2013-12-08
En film gjord av fans? Hur som helst en usel film.
Totenkopf
2013-11-13
Ren och skär dynga.
Necross
2013-06-29
Förstår inte varför denna franchise måste misshandlas så FRUKTANSVÄRT hela tiden.
Djason
2013-06-04
Urusla skådespelarinsatser och urusla effekter i stort sett hela tiden, finns några få undantag. Är det så i en fantasyfilm är det svårt att ge högre betyg.
Jensen90
2013-02-21
Sämsta skiten jag sett. HEMSKT skrivna karaktärer, URUSEL story.
Bomkia
2012-12-16
Är det här bra? Nej verkligen inte. Men specialeffekterna är inte så hemska och jag började faktiskt bry mig vad som hände mot slutet av filmen. 2-
theFeber
2012-11-05
Alltså. Jämfört med tidigare Dungeonsfilmer är detta den bästa. Man har gjort den mörkare och faktiskt fått till vissa scener. Men i övrigt så är det rätt uselt. Man får känslan av att regissören fått tag i några lajvare som man ställt framför kameran. Dialogen är riktigt dålig och många scener leder till skratt av helt fel anledning. Effekterna var dock inte så usla som jag trodde och man skildrar en värld som inte är så vanlig på film. Massor av magi och skumma karaktärer. Är dock imponerad av att människorna i filmen inte hade en droppe blod i sig, då inte ett enda svärd blev rött trots mängder av nerhuggna bybor. Tankten slog mig att den försökte vara barnvänlig, men varför visade man i så fall en massa kvinnobröst stup i kvarten? Storyn är okej, men regissören och skådespelarna lyckas verkligen göra detta till tonårssaga. Lite i stil med Legend of the Seeker. Men trots att Dungeons and Dragons var dassig så blev jag underhållen. När kommer fjärde filmen?