3.5

Dunkirk

Berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som omringades på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under Andra världskriget.

Originaltitel Dunkirk
Alternativ titel Dunkerque
Regissör Christopher Nolan
Manus Christopher Nolan
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2010-tal
Skådespelare Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Commandante
2020-05-12
Frånsett det uttjatade vältrandet i stoisk brittisk krigspatriotism, så är det en riktigt nervkittlande film som lyckas förmedla lidandet utan en massa överdrivet slaktande. Zimmers soundtrack gör verkligen mycket för slutresultatet!
2020-01-09
Förväntningarna på denna film var höga hos mig men jag ärligt talat faktiskt överraskad över hur lite denna film lyckades fånga mitt intresse. Jag är besviken över resultatet. Jag hade väntat mig att denna film skulle vara ännu mer gripande, spännande, intressant men istället är jag som sagt besviken. 2+
hsimpson
2020-01-04
Omtitt och höjning med två steg. Det är en fantastisk skildring av Dunkirk-evakueringen. Tekniskt fulländad. Att den inte är så traditionellt berättad är bara en fördel.
janne53
2019-11-20
Skickligt filmad men inget i min smak, trist och ointressant.
kanemura
2019-11-17
Väldigt snygg och rätt välspelad men jag blev inte gripen och kände ingen större sympati eller ens koppling till någon karaktär. Trots att filmen är, med Nolans mått mätt, rätt kort så kändes den seg. Verkligen ingen katastrof men knappast något jag någonsin vill se om.
Pari
2019-10-29
Händer ingenting, oerhört tråkig och långsam, finns ingen spänning i mitt tycke.
goeran
2019-07-08
Christopher Nolans krigsfilm Dunkirk är ganska endimensionell och konventionell; ingenting är särskilt spännande eller engagerande. Och de långa flygscenerna är bara trista och tråkiga.
Sovande_mannen
2019-06-08
Bland det bästa jag sett på länge. Christopher Nolan kan verkligen sin grej.
Mikael602
2019-04-01
Långsam och seg utan röd tråd
Charnsea
2019-02-10
Moderna containerkranar i bakgrunden drar ner.