2.7

Duplicity

Två agenter inleder en kärleksaffär. När det hamnar mitt uppe i ett komplicerat kontraspionage inser de att den tuffaste delen av jobbet är att våga lita på varandra.

Originaltitel Duplicity
Regissör Tony Gilroy
Manus Tony Gilroy
Genre Thriller, 2000-tal, Romantik, Kriminalare
Skådespelare Julia Roberts, Tom Wilkinson, Ulrich Thomsen, Paul Giamatti, Tom McCarthy, Clive Owen, Carrie Preston, Denis O'Hare, Wayne Duvall, Karl Bury, Kathleen Chalfant, Christopher Denham, Rick Worthy, Cassidy Gard, Lauren B Hoyte, Tom Stratford
Betygsantal 1906

Skapad 2019-10-26 av bluevelvet
I Tony Gilroys ”Dublicity” får vi följa två paranoida agenter (Clive Owen och Julia Roberts) som finner varandra och inleder en kärleksaffär. När de blir indragna i ett kontraspionage mot två...   Läs mer »

2017-10-25
fridenpaden
2016-05-09
En väldigt, väldigt rörig film. Men för den som har uthålligheten så kommer belöningen så småningom. Duplicity blir bättre och bättre desto längre den håller på. I ärlighetens namn så känner jag mig mest kluven. Det är ingen film man ser flera gånger men jag kan uppskatta berättelsen.
DavidFlowie
2015-08-31
Skräddaren säger nej!
2014-12-30
Efter som jag gick in i denna film med stora förväntningar som tyvärr inte infann sig så måste jag säga att denna film var en besvikelse. Faktum är att filmen till stor del var helt ointressant med några undantag. Undantagen jag pratar om är scenerna som Julia Roberts och Clive Owen har tillsammans. De är helt fantastiska och väldigt underhållande. Nu hoppas jag att de två gör en film tillsammans där de pratar med varandra genom hela filmen. 2+
92axha10
2013-11-27
Alldeles för tråkig och långdragen för att hålla mig intresserad. Trotts en mängd duktiga skådespelare så lyckas inte den här filmen. Den försöker vara smartare än vad den är. Inte bra sammansatt alls.
BROBJO
2013-08-06
mmm, något rörig, men absolut sevärd.
gunmankyl
2013-07-30
Helt okej film.
dafreakish
2013-07-27
Det finns filmer som berättar en tydlig och klar historia med raka rör och sen finns det filmer med en tydlig twist. Den här faller inte in i någon av kategorierna. Den har så många twister att det i slutändan blir löjligt och meningslöst och storyn slår så många knutar på sig själv att den förvandlas till en olösbar knop. Gilroy ska vara glad att han har en ensemble med extrem charm och kvalité annars hade det här blivit en soppa kokad helt utan buljong, smaklös och tom.
okidoki
2012-04-23
För smart för sitt eget bästa. Sevärd för Owen.
PinguDreams
2012-04-21
Kort sagt är det tråkigt och förutsägbart. Enda pluset är att de är snygga, men precis som många andra sagt tidigare så finns ingen direkt känsla mellan dem.