2.9

Duvans vingslag

Kate Croys moster gör allt för att Kate ska finna en fin societetsman att gifta sig med. Men Kate är förälskad i journalisten Merton. När hon träffar den sjuka amerikanskan Milly ser plötsligt Kate sin chans.

Originaltitel The Wings of the Dove
Regissör Iain Softley
Manus Hossein Amini
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Helena Bonham Carter, Linus Roache, Alison Elliott, Elizabeth McGovern, Alex Jennings, Charlotte Rampling, Michael Gambon

gubbenviktor
2014-01-06
Utspelas på 1910-talet.
Gigi1943
2013-08-28
Vackert foto, speciellt från Venedig naturligtvis, och Helena BC är ju perfekt i såna här roller, helt okej film, en trea.
Tuohte
2012-09-02
Nära en fyra, men når inte ända fram. Fin.
Namrub
2008-02-03
Ljuvlig!
maryj
2007-10-13
Den här filmen gick ju från riktigt billig tantsnusk med homoerotiska undertoner till helt ok! Helena Bonham Carter var för övrigt alldeles bedårande i tjurfärktarutstyrsel eller vad det nu var! Och Linus Roache var ju en riktig pretty boy. (Eller man kanske.)
Roysdotter
2006-02-12
Jättevacker film, underbart foto och en förträfflig historia. Den ska ses ensam och med mycket ödmjukhet! Helt sanslös och gripande.
gosesmurfan
2005-11-05
"Yes -- I mean -- you never get anyone in 'Wings of a Dove' having the nerve to say 'inform the Pentagon that we need black star cover." (replik ur Notting Hill)
Rudbeckia
2005-10-19
mesta krutet lagt på ytan och miljöerna. helt ok skådespel kommer i skymundan och upplevelsen blir blek.
Aequitas
2005-09-08
ännu en bekräftelse på att Helena Bonham-Carter är urbra! se "Theory Of Flight"
LupaVarg
2004-12-22
Ännu en bekräftelse på att Helena Bonham Carter är kass.