3.1

Dvärgar har också varit små

Udda och aningen stötande berättelse om dvärgar som är inlåsta på anstalt; en dag tar de över institutionen.

Originaltitel Auch Zwerge haben klein angefangen
Alternativ titel Even Dwarfs Started Small
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre Drama, Komedi, Skräck, 70-tal
Skådespelare Gerd Gickel, Paul Glauner, Giesela Hartwig, Helmut Döring, Hertel Minkner, Gertrud Piccini, Marianne Saar, Brigitte Saar, Erna Gschwendtner, Gerhard Maerz, Alfredo Piccini, Erna Smollarz, Lajos Zsarnoczay, Pepi Hermine

Ful_fisk
2020-08-25
Helt absurd, knasig och galen på alla sätt och vis. Det finns något otäckt i galenskapen, men filmen brister på att den saknar dynamik och mest blåser på i samma register hela filmen igenom. Men jag kommer ju aldrig att glömma den. Mycket märklig historia, Herzog skulle bli bättre men aldrig knasigare än såhär. Får bli en svag trea.

2017-08-08
Ganska bra film faktiskt.
Albion
2015-06-28
En mycket märklig film som förmodligen borde betecknas som bisarr dessutom. Men den är visuellt mycket fängslande även om jag har svårt att få grepp om filmens djupare innebörd. Dessutom är musiken lika knepig men alltjämt genialiskt stämningshöjande. Herzog började din karriär på samma sätt som den senare fortsatt med udda men mycket minnesvärda filmer. Denna får en stark 3; a i betyg av mig, dvs 3+
Erinaceus
2015-05-11
Jag har gillat alla Herxog-filmer jag sett hittills, men jag förstår inte poängen med denna. Det känns som om han med våld försökt göra en så konstig film som han bara kunde.
Raimo_1985
2015-03-26
Den är väl lite kul i början och så där men sen blir jag trött på dessa idioter som lever djävulen, förstör, kastar saker, fnissar och jävlas med djur. Ge fan i djuren..... Jag kanske är tråkig men det känns som Herzog bara ville blåsa folk med den här debuten.... Jag kanske saknar humor? Nä jag gillar inte den här, men den räcker till godkänt i all sin märklighet.
knytt
2015-03-09
Influens till Gitarrmongot?
carnevil
2014-01-15
Konceptet håller bara en knapp timme.
niin
2013-12-09
Väedelös fram till djurplågeriet..
Thinduke
2013-03-10
Hombre ftw!
craptastic
2012-11-16
Suverän fram till djurplågeriet..