1.8

Dying of the Light

CIA-agenten Evan Lake har fått order om att gå i pension, men inleder istället ett farligt uppdrag för att eliminera sin svurne fiende.

Originaltitel Dying of the Light
Regissör Paul Schrader
Manus Paul Schrader
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Anton Yelchin, Alexander Karim, Irène Jacob, Aymen Hamdouchi, Claudius Peters, Adetomiwa Edun, Robert G Slade, Derek Ezenagu, Geff Francis, Tim Silano, Silas Carson, Serban Celea, David Lipper, Arsha Aghdasi

dudson
2019-12-04
Jisses vilken overklig film. Men måste ge cred till herr Cage ändå att åter välja modiga roller. Älskar när han får sina helt galna flippade vredes- utbrott haahaa") Men vad gjorde dussin skådisen Karim här. Hans agerande är ju helt överdrivet.
MsA
2019-02-27
Cage är ok men inget mästerverk. Kul att se Alexander Karim!
Xeno
2016-11-25
Varierat skådespel, men en bra thriller på det hela taget...
S_Griffon
2016-08-01
Dålig och dåligt skådespel. Blä!
2016-02-15
En thriller som knappast kommer gå till historian, men som ändå fyller sin funktion. Cage sjukliga karaktär passar honom bra.
Halofreak92swe
2015-09-08
Helt okej Cage-action. Ganska seg och händelselös i början men tar fart efter ett tag och i stort är det en underhållande thriller.
Adoniram
2015-05-13
Thriller? Lika spännande som telefonkatalogen.
asasae
2015-04-24
Var ok. Men ingen fascinerande banbrytande eller särskilt mycket wow!
Totenkopf
2015-04-05
Hans sjukdomsbild börjar likna hans karriär, rätt ner i avloppet, man vill ju se killen från Arizona junior i sitt rätta jag igen.
Engravadlax
2015-02-12
Nic Cage fortsätter att tacka ja till tvivelaktiga filmer. Lakes humörsvängar passar honom i alla fall på papper, lol.