2.8

Bloody Peanuts

Film om ett lyxigt party där folk mördas en efter en av en okänd mördare. Polisen Lomenzo försöker lösa mordgåtan genom ett förhör från vilket vi får reda på historien genom vittnets flashbacks.

Originaltitel ...e tanta paura
Alternativ titel Plot of Fear, Too Much Fear
Regissör Paolo Cavara
Manus Paolo Cavara, Enrico Oldoini
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 70-tal
Skådespelare Michele Placido, Corinne Clery, Tom Skerritt, John Steiner, Eli Wallach, Quinto Parmeggiani, Edoardo Faieta, Jacques Herlin, Greta Vayan, Cecilia Polizzi, Sarah Ceccarini, Sarah Crespi, Enrico Oldoini, Giorgio Gargiullo, Eleonora Vivaldi

EvilNed
2020-08-05
Skönt välgjord och mångbottnade karaktärer. Mer genomarbetad än dussin-giallon även om det också betyder att den är aningen mindre av en exploitation-film
dudson
2013-10-04
Usel&mjäkig lågbudget film jag inte ens vill sätta en giallo stämpel på. utan är mera en soppa av nått osamanhängande regissören rört ihop/ avskyr denna skapelse"(
Kriffot
2013-07-12
Långsökt och orimligt, men ändå rätt mysig, och med lite ovanliga karaktärer. Huvudpersonen är ju inte riktigt en standard machosnubbe direkt.
idd
2013-07-09
Riktigt korkat manus även för genren, men ändå en ganska underhållande giallo med sjysst soundtrack..
Sangraal
2012-10-17
Fantastisk hybrid mellan italiensk crime och giallo.
2012-07-04
Komissarie Corrado från Bläckfisken spelar huvudrollen och gör det mycket bra i en i övrigt rätt färglös giallo/sleaze. Bra musik och några småbizarra scener i all ära, men den är rörig och morden är inget att jubla över.

2012-02-12
smått bisarr film med passande musik. gillar huvudskådisen som var helt ny för mig - intensiv kille. stjärnan från den mästerliga filmen waves of lust syns också i filmen.
DiamondWillie
2009-05-14
Bara att instämma.
ItalyErik
2008-05-30
Näe det här vara en ganska trist och inte heller särskilt snygg giallo. Musiken är inte heller den något märkvärdig. Såg den svenska vhsen som led av att bilden var croppad på sidorna, kanske skulle man uppskatta filmen mer om man såg den på snygg dvd. Se Black Belly of The Tarantula från samma regissör istället som tvärtemot denna är fantastiskt bra och snygg.