2.8

Eagle Eye

Jerry Shaw och Rachel Holloman blir sammanförda under chockartade former. De känner inte varandra, men genom mystiska telefonsamtal från en kvinna de aldrig träffat, tvingas de utföra en rad uppdrag mot sin vilja. Och de kan inte komma undan - genom all den tekniska utrustning som finns i vår vardag, kan den mystiska kvinnan övervaka Jerry och Rachel dygnet runt och kontrollera deras handlingar.

Originaltitel Eagle Eye
Regissör D J Caruso
Manus John Glenn, Dan McDermott, Hillary Seitz, Travis Wright
Genre Action, Thriller, Drama, 2000-tal
Skådespelare Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Billy Bob Thornton, Rosario Dawson, Ethan Embry, Eric Christian Olsen, Michael Chiklis, Madylin Sweeten, William Sadler, Cameron Boyce, Anthony Mackie, Anthony Azizi, Lynn Cohen, Bill Smitrovich, Charles Carroll

Skapad 2019-11-13 av Ramza
En dag när Jerry Shaw kommer hem från jobbet är hans lägenhet smockfylld av vapen, sprängämnen och massvis av dödskallemärkta tunnor. Hans mobiltelefon ringer och när han svarar är det en kv...   Läs mer »

Litsne
2018-09-16
Den känns lite daterad på något ställe och storyn är förstås fånig, men på något sätt gillade jag den ändå.
2017-10-22
2016-11-08
När jag såg den första gången tyckte jag den var helt okej. Har sett om den ett par gånger och nu kan jag inte begripa hur jag kunde gilla den. Den här filmen är skitseg och skittråkig.
cosinusfi
2016-08-28
Hopplock av andra filmer. Funkar på bakfyllan.
Murvel48
2015-11-24
Rätt tröttsam action.
annihilat0r
2015-07-22
"Eagle Eye" är en småtrevlig thriller att följa, ganska intensiv och spännande. Genererar den moderna thriller-känslan – vilket faktiskt är en långt mer sällsynt företeelse, än vad man kan tro.
QuiNonStultus
2015-06-18
Nära en trea, dock. Shia LeBeouf och jag drar inte jämnt, och folk som Thornton et al får liksom ingen plats. Dessutom rätt orealistiskt. Samtidigt en latjo premiss, och kul att tillslut ha en film där en faktiskt Mamma-karaktär faktiskt "får till det"!
siggelund
2015-02-08
Funkar ok som bakfylleunderhållning, men konceptet känns lite tröttkört.
cruze
2015-02-06
Helt okej action med bra tempo. Mycket skulle kunna funka i verkligheten, mycket inte. Stabil trea.
Harford
2015-02-05
Storyn har fler luckor än i en adventskalender. Den vanliga amerikanska politiska tramspropagandan är mer irriterande än vanligt. Kanske kunde det blivit någonting intressant men storyn är allt för dålig för att det ska bli någonting annat än bottenbetyg. Shia LaBeouf är en gräslig skådis som är en plåga varje gång han är med i en scen. Inte ens Billy Bob är bra. MPAA har klassat den lämplig från 13 år, i Sverige från 11 år. Det är dödsstöten för en actionthriller. Töntigt är bara förnamnet.