3.3

Eagle vs Shark

Lily jobbar på en snabbmatsrestaurang. Varje dag klockan 12 kommer Jarrod dit och Lily gör allt för att han ska se henne. Efter en fest dit alla kommit klädda som sitt favoritdjur och där kulmen är en tv-spelsturnering inleder de trevande en relation.

Originaltitel Eagle vs Shark
Alternativ titel Örn möter haj
Regissör Taika Waititi
Manus Taika Waititi, Loren Horsley
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Taika Waititi, Joel Tobeck, Brian Sergent, Craig Hall, Loren Horsley, Rachel House, Morag Hills, Bernard Stewart, David Fane, Cohen Holloway, Gentiane Lupi, Chelsie Preston Crayford, Adam Gardiner, Jemaine Clement

2017-10-24
RunRiot
2017-09-18
Småmysig och stundtals väldigt kul film, men den manlige huvudpersonen är så fruktansvärt dryg och osympatisk att jag har svårt att roota för dem som par.
vonadel
2015-12-27
Omtittning, och den blev inte sämre. Nästan tvärtom faktiskt. Napoleon Dynamite är en av mina favvofilmer, och även om denna inte når upp till den nivån är den ändå något liknande. Många riktigt bra karaktärer. 8/10
Andreas123
2015-07-23
Den svävar mellan en etta och en tvåa, men ibland fick den fram ett litet leende. I övrigt en rätt frustrerande och överdriven film.
Engravadlax
2015-06-27
Efterblivna finner varandra. Kul ibland.
ulpe01
2015-02-14
Kul filmad, vilket tippar filmen över till en trea i betyg för mig. Småcharmigt skruvad med en av de ocharmigaste karaktärerna någonsin.
gubbenviktor
2014-01-31
TOTAL besvikelse. Jag älskar både Gentlemen Broncos och tv-serien Flights of the Conchords, båda med Jemaine Clement. Älskar dessutom även Napoleon Dynamite som står på förstaplats som liknande film. Därför hade jag ganska hög förväntan på denna. Men den är tyvärr HELT värdelös. Skyll dig själv om du ändå ser den efter min starka varning.
Samuelv
2013-12-18
kommer ihåg när jag såg den här skiten för några år sedan , totalt bortslösad tid
snyltare
2013-12-18
Fyran är svag, men ändå! Jag stängde faktiskt av först. "Usch nej, det här kan vi inte titta på!" (Utlösande var att han krossade den fina tårtan ...) Men sen kom teven på igen och vi kunde inte slita oss. Även mina barn blev fascinerade. Det dödade stämningen lita att jag fick läsa textremsan för sexåringen ibland. Alla karaktärer var spännande och jag hade gärna sett mer om Jarrods familj. Och trovärdigt tyckte nog jag att det var, faktiskt.
johannorlund
2013-08-20
Stark tvåa. Kändes inspirerad av Napoleon Dynamite, men nådde inte ända fram på samma sätt.