2.6

Earthquake Bird

I 1980-talets Tokyo blir en gåtfull utländsk kvinna misstänkt för att ha mördat sin vän, som försvunnit efter deras triangeldrama med en fotograf.

Originaltitel Earthquake Bird
Regissör Wash Westmoreland
Manus Wash Westmoreland
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium
Skådespelare Alicia Vikander, Riley Keough, Naoki Kobayashi, Kiki Sukezane, Jack Huston, Ken Yamamura, Akiko Iwase, Yoshiko Sakuma, Kazuhiro Muroyama, Kenichi Masuda

Sodastream
2020-06-24
Fin. Blev väldigt nyfiken på att läsa boken såhär i efterhand, vilket är ett gott betyg.
Christofer
2020-01-11
2019-12-08: Annorlunda miljö och story, men aningen konstig för min smak. Alltid lika kul att se Alicia dock.
mammene
2020-01-06
På något vis en vacker film fast den är mörk i botten. Alicia är mycket bra här, hon har en sensuell och mystisk utstrålning, använder små medel för att få fram stämningar. Kemin mellan Alicia och Naoki ligger och darrar, precis som spänningen i historien, man anar vad som hänt, det gäller bara att komma fram och det görs galant.
BarryHero
2019-12-26
Fint japanskt 80-tal men filmen är egentligen inte mycket till thriller eller mordgåta. Det är svårt att förstå vad Vikanders karaktär ser i Kobayashis karaktär som startar förhållandet och det saknas egentligen nerv ända in i slutet. Snygg cinematografi och Vikander verkar duktig på japanska men överlag finns det inte supermycket att hämta tyvärr.
hsimpson
2019-11-22
Riktigt usel film rakt igenom.