Easy A

Efter en liten, vit lögn om att ha förlorat sin oskuld läcker ut hoppas en präktig flicka på high-school att ryktet ska förbättra hennes sociala och ekonomiska status?

Originaltitel Easy A
Regissör Will Gluck
Manus Bert V Royal
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Emma Stone, Penn Badgley, Amanda Bynes, Dan Byrd, Thomas Haden Church, Patricia Clarkson, Cam Gigandet, Lisa Kudrow, Malcolm McDowell, Aly Michalka, Stanley Tucci, Fred Armisen, Juliette Goglia, Jake Sandvig, Stacey Travis, Morgan Rusler
Filmnummer 82067

2015-01-06
Fantastiskt härlig, charmig och rolig komedi som är det bästa i sin genre sedan Juno. Härlig dialog och pricksäkert manus. Emma Stone gör dessutom en toppenprestation och är helt underbar. Clarkson och Tucci är magnifika som vanligt och här får de dessutom spela härligt smågalna och härliga föräldrar. Kul soundtrack dessutom. 4+
Balthier
2014-08-30
Meh.
gubbenviktor
2014-06-17
Trams
TURGUT
2014-06-14
Lättsam och trevlig film.
Craxyknas
2014-04-06
Faktiskt riktigt rolig :)
HencePence
2014-01-19
Emma Stone är en pärla. Höjer på egen hand filmen från en tvåa till trea.
sawa
2014-01-06
Bättre än väntat! Härliga föräldrar!
Lidas
2013-07-21
Ganska standard collagefilm.
DrJW
2013-06-11
Läste att nån kritiker kallade den här filmen "I samma anda som en John Hughes-rulle". Åtminstone så hade John Hughes själv gjort den här mer intressantare o mer roligare! Visst, den hade en viss hyllning, men de var en väldigt ytlig hyllning! Den här är 2000-talets svar på Can´t buy me love(O nu menar jag inte Beatles-låten, utan skitfilmen med Patrick Dempsey), en av de värsta 80-tals tonårsfilmer som gjorts och den hade inget med Hughes att göra tack o lov! Dem filmerna är ungefär identiska i handlingen och lika inkompetent i karaktärernas handlingar och vändpunkt.
Gröne_Orm
2013-06-07
Välberättad film som inte framkallar kräk.