3.4

Eaux d'artifice

En experimentfilm där vatten i rörelse har huvudrollen, men det finns även en kvinna med i bilden.

Originaltitel Eaux d'artifice
Regissör Kenneth Anger
Genre Experimentfilm, Kortfilm, 50-tal
Skådespelare Carmillo Salvatorelli

Hypostas
2016-04-09
Fin och drömsk film för oss som gillar fontäner och vattenfall.
kakbakarn
2015-07-19
En estetisk fullträff och en väldigt drömlik känsla. Räcker till en svag fyra.
hestret
2014-11-19
Finns ju en del vackra bilder, men det var ändå rätt tråkigt och oengagerande. Trodde att den skulle vara bättre, då jag ändå verkligen gillar vattenbilder. 37/100
Kriffot
2014-07-13
Festliga fontänansikten! Rätt intetsägande men ändå trevligt. Lite drömlikt.
Tonti
2014-03-14
Riktigt snygg och relativt rafflande.
KimEkberg
2010-12-09
nae, asså, som sagt i kommentaren till den där Rabbits Moon så köpte jag en volym på stadsmissionen till Stefans fölsis, och Johannes en annan. Det ska finnas en tredje också, men den fanns inte. Det är ganska lyxiga bfi-vhs-utgåvor med fin papplåda. ANGER2 och ANGER3. En present jag är mycket nöjd med. Man ska alltid köpa någonting man också själv vill ha, så vet man att man kan stå för det.
AndreaFurberg
2010-12-09
hittade du den på freeshoppen?
KimEkberg
2010-12-09
kanske orättvist mot andra filmer att ge fyra till en film med bara vatten och en gubbe, men det är vackert att titta på, en fröjd. jag vet inte om det ska se ut som det gör på vhsen men det är ändå perfekt. to be contd.
SoulSurvivor
2010-03-14
Mycket vacker och sensibel. Jag tycker om musiken, det monokroma och det fräscha sättet att se. Faktiskt det mest intressanta jag sett på länge.
NicoFidenco
2010-01-14
En film med potential att växa