2.7

Eclipse

Bella och Edward är nu återförenade i Forks, men är Edward det slutgiltiga valet? Medan Bella slits mellan sin kärlek för Edward och sin vänskap till Jacob så närmar sig datumet för hennes förvandling till vampyr med stormsteg. Samtidigt börjar det ske en rad oförklarliga mord i den närliggande staden Seattle...

Originaltitel The Twilight Saga: Eclipse
Alternativ titel Twilight: Eclipse, Twilight 3
Regissör David Slade
Manus Melissa Rosenberg
Genre Romantik, Fantasy, Drama, 2010-tal
Skådespelare Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Billy Burke, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Ashley Greene, Nikki Reed, Jackson Rathbone, Xavier Samuel, Bryce Dallas Howard, Anna Kendrick, Dakota Fanning, Cameron Bright, Kellan Lutz, Gil Birmingham

KyLLo
2019-06-27
Alla uppföljarna är lika onödiga och dåliga. Den här filmserien är som en klyschig, smörig och sliskig tonårssåpa.
2017-10-21
Kayuzuzu
2017-04-17
Jag missade att denna del fanns först och såg de två sista direkt efter förra. Jag märkte inte att något saknades. Nu när jag har sett den här så kan jag ju säga att inget direkt hände förutom att man fick lida igenom en skrämmande narcissistisk och abusive Jacob som fick Edward att framstå som ett bra val för Bella. Men Bella har ingen personlighet i denna (har hon det i de andra? Jag har glömt) så jag bryr mig knappt. Det var lite vampyrfighter och sen var allt över.
AlbinWesley
2016-09-09
Äntligen börjar det hända nånting, helt klart bästa delen av de första tre. Tyvärr säger det mer om filmserien än om Eclipse.
Fläskkäft
2015-03-06
Kärlekssagan fortsätter!!! Får nog lov och säga att det mesta verkade lugnt i staden Forks innan Bella flyttade till den. Allt igenom snyggt filmad men vargarna känns inte speciellt övertygande. Miljöerna är smakrika med mycket skog vilket jag gillar. Dramat är givetvis på hög nivå och det blir både komplicerat och invecklat. Vänskap sätts på prov medans nya vänskapsband skapas. Lätt att ryckas med trots att jag knappast tillhör målgruppen.
Tatty
2015-02-24
Riktigt bra och det är riiiktig spännande.
2015-01-01
Det är inte svårt att förstå att tonåriga tjejer och även säkert en hel del killar sväljer detta konceptet med hull och hår. Filmen består egentligen bara av starka och förvirrande känslorna precis som livet för varje tonåring. För mig som är over 30 år är det dock ett större mysterium varför jag tittar på detta. Visst gillar jag filmer med varulvar och vampyrer men det finns ytterst lite för mig att identifiera mig med här. Slutstriden kan dock även en 34-åring som mig uppskatta.
linnea_18
2014-04-17
Sicken skit.
RichardEk
2014-02-02
Varulvarna var alltid mer intressanta än vampyrerna i Twilightsagan, och stegvis fick de större utrymme, ett utrymme som kulminerade i den här filmen (för att därför förpassas till passiva underhuggare i de två sista filmerna). Så den står sig kanske bra i serien även om den aldrig når några högre höjder (jag tillhör inte heller filmens målgrupp). Uppgörelsen i slutet är nog den mest actionfyllda och engagerande i serien.
LTT86
2014-01-14
Jag är ännu ingen Twilight fans.