2.7

Edge of Seventeen

En film om en kille i tonåren som kommer ut som gay. Efter att han försökt lura sig själv, sin familj och sin flickvän att han är hetero, lär han till slut känna sig själv, men också nya vänner och ovänner.

Originaltitel Edge of Seventeen
Regissör David Moreton
Manus Todd Stephens
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Chris Stafford, Tina Holmes, Andersen Gabrych, Lea DeLaria, Stephanie McVay, John Eby, Antonio Carriero, Jason Lockhart, Tony Maietta, Jeff Fryer, Stevie Reese Desmond

haajen
2014-10-12
Fin om än aningen oinspirerad film som inte tillför så mycket nytt till genren. Soundtracket är däremot en klockren femma!
Paddyeahh
2009-06-18
Den var kanske aningen stereotyp ibland men jag orkar inte riktigt bry mig för det var en söt film med en gullig story så jag är alldeles nöjd.
Kayuzuzu
2008-07-17
Jag älskade den här filmen. Seriously! Jag tyckte historien var söt och musiken var underbar. Möjligtvis var den lite klyschig på gaytemat.
Narcissa
2008-03-30
Lite speciell... hm, vet knappt vad jag ska säga, jag tyckte om den men den kändes så flummig och lite väl stereotyp ibland. Och hans mamma betedde sig så hemskt, usch. Pappan däremot var hur gullig som helst ^^
Sarilus
2008-02-28
Skådespeleriet är inte alltid på topp i den här filmen, det måste jag hålla med om. Men allt som allt tycker jag det här var en väldigt trevlig film, väl värd en stark trea!
padde
2006-11-23
Det finns två sorters moderna mainstreambögfilmer, komma-ut historier och kitschhumor. Komma-uthistorierna utspelar sig alltid på tryggt kronologiskt avstånd och är alltid överspelade och missar alltid målet. gäsp. då ser jag hellre en film om några dragqueens som försöker rädda anna nicole smiths hund på halloween.
wuthering
2006-04-30
gud vad dålig! verkligen alla stereotyper, och så den där hemska gaybaren, full med transvestiter och fjollor... oh please! och skådespelarna är urkassa. snabbspolade på slutet.
seriost
2006-01-25
Jag gillar 80-talet, men det här är inte bra film.