2.3

Efterlyst

Eddie Kaselivich är maskinteknikstudent vid universitetet i Chicago och är involverad i ett stort fusionsenergiexperiment där. Av en slump råkar han en kväll finna en ljudfrekvens där fusionen sätter igång och är stabil. Forskarlaget jublar. En av projektledarna tänker skicka ut resultatet över Internet så fort som möjligt, men det uppstår tyvärr problem. Stora, många och dödliga problem.

Originaltitel Chain Reaction
Alternativ titel 72 timmar att leva
Regissör Andrew Davis
Manus Michael Bortman, JF Lawton
Genre Action, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Morgan Freeman, Rachel Weisz, Joanna Cassidy, Fred Ward, Brian Cox, Kevin Dunn, Chelcie Ross, Nicholas Rudall, Tzi Ma, Krzysztof Pieczynski, Julie R Pearl

2016-11-26
Jollrigt dravel som inte leder någonstans.
DaQueen
2015-11-04
Jag hoppas Keanu har slängt de jäkligt irriterande kängorna som han försöker "springa" med i ungefär hela filmen. Kommer drömma mardrömmar om det där ljudet nu.
kontorshunden
2015-08-31
Den var tidig med sina politiska poänger, men annars finns inte mycket att hämta i denna tomma film.
GinNTonic
2015-07-18
Underhållande springaction från nittiotalet som börjar riktigt lovande men som tyvärr visar sig vara ganska så korkad. Keanu är lite småplufsig här så han springer inte så bra som en hjälte i en springactionfilm bör. Men Rachel Weisz är gullig i rollen som hjälplös kvinna. Och hon får till och med slå några skurkar i huvudet bakifrån med tillhyggen för att rädda hjälten! Men helt seriöst så spelar hon riktigt bra här med tårfyllda ögon och utklassar de övriga skådisarna, utom en polis som också är cool. Morgan Freeman är också med och man tror först att han som vanligt spelar rollen som Morgan Freeman men sen visar det sig att han inte spelar Morgan Freeman utan en snubbe som låtsas att han är Morgan Freeman. Det var oväntat och bra! Som sagt, underhållande och spännande film med ett budskap man måste gilla om man inte är en douche.
Cosmicgirl
2015-01-01
Tunn story och filmen räddas inte ens av att Morgan Freeman är med eftersom även hans rollprestation (som kluven skurk) är tunn (något man iof inte kan beskylla honom för utan snarare det dåliga manuset). Reeves och Weiz är ögongodis som gör att filmen inte blir helt outhärdlig. Kort summering: Kenau Reeves springer över broar, båtar, tak och flygplan, klarar sig helskinnad genom allt och är har världens finaste hår under tiden.
siggelund
2014-12-25
Vill minnas att jag tyckte den här var bra på nittiotalet. Kan inte minnas varför längre. Det här var rätt kass.
cruze
2014-12-16
Genomgående uselt skådespel drar ner betyget till två från vad som annars skulle fått en trea.
Boondock_saint
2014-12-16
Oj vad länge sedan jag satte en etta. Jag älskar springaction från 90-talet men den här är verkligen inte bra någonstans. Den får dock plus för att Keanu Reeves springer precis som Phoebe i Vänner. Skrattade varje gång.
2014-10-31
Spännande, men inget extraordinärt. Nåväl, filmen är inte dålig, men det känns som om den kunde blivit mycket bättre.
kervisch
2013-10-21