2.7

Ego

För 25-årige Sebastian Silverberg handlar allt om yta och utseende. Han har fått sitt liv serverat på ett silverfat och han har gott om pengar, kompisar och tillfälliga tjejer. Han har aldrig vågat utmana sig själv, vare sig det gäller hans dröm om en musikkarriär eller kanske framförallt kärleken. När allt går som bäst i hans ytliga liv råkar han ut för en olycka och hans liv förändras totalt.

Originaltitel Ego
Regissör Lisa James-Larsson
Manus Lisa James-Larsson
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Martin Wallström, Mylaine Hedreul, Emil Johnsen, Sissela Kyle, Peter Andersson, Christoffer Svensson, Jonatan Rodriguez, Sven-Åke Gustavsson, Jörgen Thorsson, Richard Ulfsäter, Gerd Hegnell, Maja Christenson, Anna Åström

Ghostface
2018-09-17
Svensk komedi som när den är som mest hjärndöd. Detta är lika ytligt och banalt som den livsstil den säger sig vilja driva med. Kass rakt igenom.
2018-02-15
Riktigt svensk dravel film, som överskuggar allt som jag hatar i svensk film!!!
AndersAxelsso
2018-01-21
Jaaa...jo...jaaa..., vad ska man säga...det är varken originellt eller oförutsägbart men killen spelar i alla fall blind rätt bra, tycker jag. Tra la la. Den här trean hänger j-ligt löst.
2017-10-28
larsen1976
2016-12-21
En dryg jävel... halvseg emellanåt ....
lyssander
2016-11-21
14-åriga tjejer är nog målgruppen för denna film och inte en medelålders man som jag. I stora stycken klyschig, banal och förutsebar, men rätt charmig. En svag 3:a.
Taandborste
2016-09-26
Bättre än vad jag väntat mig, faktiskt! Tycker Wallström gör det riktigt bra. Däremot är det alldeles för klyschigt och övertydligt för att få ett högre betyg.
Andravåningen
2016-09-01
Förvånansvärt välgjort och skickligt spelat för att vara svenskt. Mest imponerad av att filmen inte lider av några fåniga påhitt, förutom Gunvald Larssoninslaget. Känns som om castingen var genomtänkt också och huvudpersonerna har den karisma som krävs. Men en sån här film kan knappast nå några höjder.
Jamesa
2016-08-17
Mer än ok är det inte.
okidoki
2016-06-13
En sevärd romantisk komedi. Bra skådespelare.