2.9

Eiffeltornet

En man drömmer att han är i Paris, där allt är sig likt, förutom att han inte kan hitta Eiffeltornet. När han berättar om drömmen för sin fru förstår hon inte alls vad det roliga är, för Eiffeltornet ligger ju inte i Paris... Mannen blir mer och mer förvirrad då han märker att den bild han har av världen inte stämmer.

Originaltitel Eiffeltornet
Alternativ titel Eiffel Tower
Regissör Niklas Rådström
Genre Drama, Fantasy, Komedi, Kortfilm, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Stellan Skarsgård, Pernilla August

Kortfilm
2019-03-10
Såg precis om den. Ofantligt rolig. Det är inte bara handlingen, utan även träffsäkerheten i detaljerna med den höga igenkänningsfaktorn. Skarsgård och August höjer inlevelsen. Så jag kan ha överseende med att foto och regi inte är något vidare.
Craxyknas
2008-09-02
Den är kul, hehe, speciellt slutet =) Men! Gå inte på dess dolda budskap!
finkan
2008-08-12
den kunde blivit riktigt bra men efter relativitetsteorin så sjönk den rejält.
Tauriel
2008-08-09
Intressant koncept, men tråkigt genomfört och irriterande överagerande skådespelare.
figbeam
2007-07-28
En bra ide till en kortfilm, men väldigt överarbetad och resultatet känns altför svenska på nåt sätt.
hara1d
2007-04-21
hm...lustig men jag gillade fan i mig inte slutet...
Tonti
2007-04-20
Ganska skojig, speciellt i början.
bernold
2006-07-19
skräp skräp skräp skräp skräp skräp, and by the way, skräp
djonipony
2005-08-01
rätt intressant, lite Butterfly Effect, fast ändrad värld efter tidsresa har bytts till ändrad värld efter sömn.
MsA
2005-07-20
Varför inte använda okända duktiga talanger till en sådan här tråkig kortfilm? Filmen är ändå "såld" och jag tycker inte August eller Skarsgård skulle göra den bättre än andra talangfulla människor!