2.2

El Camino Christmas

Vid ett rån mot en alkoholbutik på julafton tvingas en grupp främlingar barrikadera sig i butiken, och medan de väntar anförtror de varandra sina största hemligheter.

Originaltitel El Camino Christmas
Regissör David E Talbert
Manus Theodore Melfi, Christopher Wehner
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Luke Grimes, Tim Allen, Michelle Mylett, Vincent D'Onofrio, Emilio Rivera, Dax Shepard, Kurtwood Smith, Jessica Alba, Jimmy O Yang, Kimberly Quinn, Ashton Essex Bright, Bob Stephenson, Shashawnee Hall

djonipony
2023-12-28
Såg pga hade 90 min innan avspark i Premier League och ett sällskap som kan tänka sig vad som helst. Vette fan vad skaparna vill göra med denna. Min gissning är att de hoppas få till någon svart komedi med relativt vanligt folk som hamnar i knepig situation (säkert sett Fargo, Ice Harvest, mfl rullar och tagit inspiration) men här lyckas inte balansgången humor/spänning, eller respektive del heller. Det är vare sig kul eller spännande. Det som man fattar ska föreställa kul är bara tramsigt och överdrivet, liksom karaktärerna (milfen, alkissnuten, kameramannen, m.fl.) och man struntar i hur det går för karaktärerna. Mitt i allt detta ska de också trycka in ett svulstigt offringstal som - antar jag - ska beröra oss. It doesn't. Överraskande stora namn som tackat ja, vore kul - på riktigt - att veta varför.
Kimchi
2022-12-25
Zzzzzzzzzz….
HerrNenne
2022-04-04
2022-03-07: Otroligt dålig film.
2018-12-02
Ren dynga! Undvik!
Murvel48
2017-12-27
En solklar nonsensfilm som man märkligt nog lyckats få någon att finansiera.
schramm
2017-12-18
Nä ni! ta en extra lukt på glöggen och spetsa pepparkakorna med arsenik istället för att se det här sömnpillret.
BrutusBeefcake
2017-12-15
Kändes som man sett det här många gånger förut fast mycket, mycket bättre. Känns som en ok bakgrundsfilm och förstår inte varför man har valt att lägga den runt jul mer än att Netflix ville få mer views i december månad och de klarade ju att lura mig så...(4/15)
Lotso
2017-12-14
I sin helhet är El Camino Christmas ungefär det man förväntar sig. Inget nytt att tillföra. Trots att den utspelar sig kring jul, vilket är något intressant för gisslandramat subgenren. Gör den inget särskilt unikt med det hela. Den blir aldrig spännande, och tar för lång tid innan dramat i butiken väl inträffar. Karaktärerna är aldrig tillräckligt välskrivna eller intressanta för att bygga upp dem i första akten. Vilket gör att filmen bli lite seg fram tills andra akten. När dramat väl inträffar är den okej, men inget märkvärdigt. Med få bra insatser från Tim Allen och Kurtwood Smith. Så är detta inget jag direkt kommer minnas till nästa jul. Den är verken bra eller dålig. Den bara är där.
PeterTheW
2017-12-09
Säljs in som en komedi, men det är mycket mer än så, lutar mer åt drama. Alla skådisar sköter sig bra och det finns en intressant och bra story någonstans däri, dessvärre lyckas man inte riktigt få fram den utan helheten känns mest spretigt, lite som att man skulle ha låtit olika regissörer turas om att göra varsin scen, oberoende av hur föregående utspelar sig. En stark tvåa.