3.1

El Narco

Benjamin deporteras från USA och vid ankomsten hemma i Mexiko har han ingen annan möjlighet än att börja arbeta för den lokala gangsterkungen. Sakta men säkert förvandlas han till "El Benny", en gangster som går på en diet av sex, droger och mord. Han klättrar långsamt i hierarkin, men upptäcker att livet har många paralleller till sin döda brors liv.

Originaltitel El infierno
Alternativ titel Hell
Regissör Luis Estrada
Manus Luis Estrada, Jaime Sampietro
Genre Kriminalare, Komedi, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Damián Alcázar, Joaquín Cosio, Ernesto Gómez Cruz, María Rojo, Daniel Giménez Cacho, Elizabeth Cervantes, Jorge Zárate, Salvador Sánchez, Angelina Peláez, Kristyan Ferrer, Dagoberto Gama, Mauricio Isaac, Alejandro Calva, Silverio Palacios, Emilio Guerrero

2019-01-18
Enerverande och småtöntig film vars allra största brist är att den aldrig vill ta slut. Det funkar en stund men är outhärdligt i längden. (3+/15)
kaustiksoda
2018-10-25
En varm och gullig film om gängkrig och högar av döda kroppar.
BrutusBeefcake
2015-05-27
Skulle GTA VI: Mexico släppas så skulle det varit El Narco. Perfekt och träffsäker humor blandas med härligt mexikanskt gangstervåld. Settingen är fullkomligt perfekt med en handling som tar sin tid att lägga en ordentlig grund utan att det någonsin blir tråkigt. De 2,5 timmarna gick snabbt som attan tack vare en medryckande handling och färgstarka karaktärer. Nästan en fulländad gangsterfilm som är otroligt nära 5:an men når inte riktigt enda dit. Helt klart en gömd pärla som dock finns i Netflix katalog. Rekommenderas varmt! (12+/15)
Rune2000
2015-05-03
Mycket välgjort film som bjuder på en del roliga scener, mycket dramatik och en hel del våld. En film om starka känslor och grymma individer.
Mat1az
2014-03-24
Lång och händelserik film. En spegling av verklighetens Mexiko, fylld av korruption och styrd av knarkkungar. Det är välgjort och känns påkostat. Stabil trea!
Mysoxen
2014-01-31
väldigt kul
WinDrop
2012-07-02
Väldigt för lång för att greja en trea.