Elevated

Två personer i en hiss. En man täckt med blod kommer in och påstår att det finns ett alien-likt monster utanför hissen. Han insisterar på att de ska ta sig upp till översta våningen.

Originaltitel Elevated
Regissör Vincenzo Natali
Manus Karen Walton, Vincenzo Natali
Genre 90-tal, Mysterium, Skräck, Thriller, Kortfilm
Skådespelare Vicki Papavs, Bruce McFee, David Hewlett

ziferN
2013-06-19
Helt ok, små spännande och underhållande att titta på för stunden men ändå ingen speciell eller "bra" kortfilm; endast en bland mängden. Men det är dock lite intressant att detta är Vincenzo Natali debutfilm eftersom jag gillar verkligen hans tidiga långfilmer.
AlbinWesley
2012-11-17
Spännande och så, men känns som att det finns lite väl lite plot i det hela. Nog för att det är skönt när filmer inte berättar mer än nödvändigt, men här görs inte ens det.

2009-12-07
En ganska så bra och spännande kortfilm, men hade nog tyckt om denna mer ifall den var längre.
jonas79
2009-09-22
Finns på Youtube http://www.youtube.com/results?search_query=Elevated+Vincenzo+Natali&search_type=&aq=f
fabbe86
2008-01-14
Inspirerande kortis!
claudiomarino
2007-12-29
Jag kan se hur denna ledde Natali till att göra Cube, men denna är inte i närheten så bra.
uCj
2007-12-03
Var rätt lovande början på filmen, men sen sjönk den som en sten.
HippiePatrik
2007-11-18
Helt fantastiskt smart gjord kortfilm på säkert otroligt liten budget. Ger en samma känsla och vilja att vilja göra film själv som man också får av Christopher Nolan's Following och Darren Aronofsky's Pi. Väldigt spännande trots sin korta speltid och med den fantastiska skådespelare David Hewlett (Är med i alla Vincenzo Natali's filmer samt spelar Rodney McKay i Stargate Atlantis). Der fram emot mer spännande ögongodis från Vincenzo Natali.
Semiramis
2007-05-18
Fin.
fridenpaden
2007-04-08
inte så bra, men bättre än skräpet Cypher.