2.1

Elevator

Nio främlingar fastnar i en hiss på Wall Street, och en av dom har en bomb. En desperat kamp för överlevnad börjar...

Originaltitel Elevator
Regissör Stig Svendsen
Manus Marc Rosenberg
Genre 2010-tal, Thriller
Skådespelare Christopher Backus, Anita Briem, John Getz, Shirley Knight, Michael Mercurio, Amanda Pace, Rachel Pace, Devin Ratray, Joey Slotnick, Tehmina Sunny, Waleed Zuaiter, Gary Ambrosia, Herbert Russell

vonadel
2017-02-03
Hade inga större förväntningar på denna, och blev därför positivt överraskad. Tycker den är ganska spännande och välspelad. Var nästan säker på att Slotnick var en smalare bror till en av mina favvoskådisar Paul Giamatti, då jag tycker de är slående lika. Känner mig snäll och ger den 7/10.
KyLLo
2016-05-29
En b-film förvisso, som man bör se utan förväntningar. Befriande ändå med en hisskräckis/hissthriller utan besatthet och övernaturlig smörja som saboterar filmen. En svag trea.
Johjt
2013-02-10
Den funkar, men inte mer, kändes såklart lite småtrist men man vill inte sluta se filmen iallafall. Finns såklart många liknande filmer så denna visar ju inget nytt. Skådespelarna funkar, de flesta av dem har man sett lite här och var i småroller. Story ok.
2013-01-16
Storyn är rak och enkel, men med detta konceptet krävs också att man lyckas pricka in en ordentlig svettig klustrofobisk stämning - vilket inte lyckas. Den misslyckas inte på alla plan då det finns några spännande och bra scener, men jag kände mig rejält otillfredställd efter de tillräckliga 80 minuterna.
kervisch
2012-10-17
Rätt mycket skräp till film, men var en scen som gjorde att jag kan ge filmen en 2:a. Annars helt kass !
Qus
2012-09-27
En riktig smörja. Fanns verkligen ingenting bra med den här filmen. Om ni vill se en liknande film som också handlar om någon personer som fastnar i en hiss så kolla upp "Devil". Den är mycket bättre!
precineadd
2012-09-16
hur svårt kan det vara att göra en bra b-film om ett par figurer i en hiss? måste allt vara helt värdelöst, förargelseväckande anti-logiskt, självupptaget och förgyllt med 90% amatörskådespeleri?
flenset
2012-08-25
Alla som hade något med denna film att göra borde gå under jorden och aldrig mer göra något som har med film att göra.fy fan vilken skit
TheHorrorfan
2012-08-25
Den får faktiskt en 4a, trodde inte att den skulle vara så bra som den var men det var den faktiskt. Lite obehaglig emellanåt och spännande.
Fodson
2012-07-25
Rätt underhållande, stundtals riktigt spännande, hyffsat skådespeleri även om karaktärerna känns övernaturligt puckade emellanåt. Mitt betyg på en trea är enligt måttstocken att den varken var bra (4-5) eller dålig (1-2), utan gav mig egentligen inte så mycket mer än drygt 80 minuters underhållning en onsdagkväll... make of that what you will!