2.9

The Asylum

Den unge läkaren Edward besöker det psykiatriska sjukhuset Stonehearst, i hopp om att få en lärlingsplats. Efter att ha visats runt av läkare på plats, känner han sig inspirerad av de moderna behandlingsmetoderna. Men i källaren där de farliga patienterna lever är ingenting som det verkar, och kanske är det fel personer som är bakom galler.

Originaltitel Eliza Graves
Alternativ titel Stonehearst Asylum
Regissör Brad Anderson
Manus Joe Gangemi
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Jim Sturgess, Michael Caine, Ben Kingsley, David Thewlis, Brendan Gleeson, Sinéad Cusack, Sophie Kennedy Clark, Christopher Fulford, Jason Flemyng, Guillaume Delaunay, Edmund Kingsley, Ciara Flynn, Andrew Dallmeyer, Velizar Binev
Filmnummer 112012

2020-10-23
Denna var faktiskt riktigt bra!
vonadel
2018-08-10
Stämningsfull, men saknar det lilla extra för ett bättre betyg. 6/10
2017-04-29
Bra och väldigt snygg miljö. Men jag tycker inte riktigt stämningen landar rätt och personkemin känns inte helt lyckad. Fortfarande bra men med lite mer finess och känsla hade det kunnat vara så mycket bättre. Jag gillar verkligen alla kommentarer om hur saker som vi än idag kämpar för att få accepterat sågs som sjukdomar och hur personerna sågs som besvärlig förlägenhet av deras familjer osv.
2016-07-08
Ett stiligt hantverk helt klart om än lite förutsägbart. Det känns dock som ett slöseri på Caine som ej får speciellt mycket att göra, men Kingsley är desto bättre. Mysigt, men som skräckis har den inte mycket att hämta.
Zebulonm
2016-04-30
Tar sig mer o mer.....
AdamB-film
2016-03-07
Den börjar helt ok, och slutet är bra om än lite klyschigt. Men allt däremellan är tradigt och oengagerande. Och under slutminuterna är jag på väg att stänga av bara för att slippa Sturgess ropa "Eliza" ännu en gång....

2015-10-22
Stämningsfull film med skönt slut. Bra regissör och skådespelare. Lite lågmäld, men mer än bra. 7/10
TheHorrorfan
2015-10-02
Allting som har med filmen att göra är ju bra rent hantverksmässigt, men det är inte riktigt min typ av film. Ändå bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Stark 2a.
Sodastream
2015-09-09
Hur fasiken kan man gå från Session 9 till den här dyngan? Skärpning!
Carie
2015-08-10
Slutet, ojoj, hade ingen aning.