2.8

Elizabethtown

Bara några timmar efter en förödande produktintroducering får den självmordsbenägne industridesignern Drew Baylor reda på sin fars plötsliga död. Som den ende sonen måste han resa till deras lilla hemstad Elizabethtown i Kentucky för att närvara vid sin fars begravning. På flyget möter han Claire, en klartänkt flygvärdinna, som hjälper honom att navigera i de djupa vatten han har framför sig. Och underbara saker kan hända när man som minst anar det.

Originaltitel Elizabethtown
Regissör Cameron Crowe
Manus Cameron Crowe
Genre 2000-tal, Drama, Komedi, Romantik
Skådespelare Alec Baldwin, Susan Sarandon, Kirsten Dunst, Gailard Sartain, Jessica Biel, Bruce McGill, Judy Greer, Orlando Bloom, Paul Schneider (II), Jed Rees, Loudon Wainwright III, Paula Deen, Tim Devitt

Skapad 2019-10-13 av connya
Cameron Crowe gjorde för 6 år sedan världens näst bästa film. Förälskad i collegefilmer, tonårsupplevelser, rockmusik men framförallt den där resan som riktigt underbara filmer nästan allti...   Läs mer »

2016-12-10
Bra och underhållande film med bra skådespelare. Stark 3:a.
2014-11-28
Är det bra jag som ser likheterna med filmen Garden state. Skillnaden är dock att Garden state var mycket rakare i sin berättelse och dessutom kändes den mer äkta och intressantare än vad Elizabethtown gör. Natalie Portman är bättre skådis än Kirsten Dunst och Bloom når inte upp till Braff. Musiken är dock fantastisk men se hellre Garden State.
cassiopeia
2014-08-27
Spretig, ack så spretig. Då hjälper det inte att sidohandlingen med roadtripen och soundtracket i grunden var charmig. Romansen känns också obegriplig.
Darn
2014-08-23
Välkänt upplägg utan några omsvävningar som kunde underhålla. Det skulle i sådana fall vara manus. Det känns som om det vore en adaption på en bok, med allt vad det ger. Men mitt största problem var nog ändå att Orlando Blooms rolltolkning gav noll sympati. Inte ens Kirsten Dunsts insats kunde väga upp det hela. Tyvärr.
AlbinWesley
2014-06-26
Jag tyckte den var bra. Crowe är duktig på sånt här, att få det att gå ihop på nåt sätt. Elegant regi rent allmänt så jag tillskriver honom filmens kvalitet rakt igenom. Den lyckas röra mig.
Gigi1943
2014-03-14
Även om jag älskar Orlando B så räcker det inte enna gång. Filmens inledning var så obegriplig så när jag nu läser här ovan vad den handlar om - egentligen - så höjer jag ögonbrynen, jaha, jag undrade vad det var för speciellt med några skor, eller vad var det ... men sen var det mest om fadern begravning och minnesstund och då är det som alltid i am. filmer (de älskar dessa högtider) att man gäspar, somnar och vaknar först när eftertexten rullar. Suck!
ViolaIngeborg
2013-09-09
alldeles för spretig. Och jag går inte på romansen mellan Dunst och Bloom. Vad hände med Jessica Biel?
elzplz
2013-09-07
hej garden state. ger den en trea pga kirsten dunst, eller var det kanske mest pga att det spelades fleetwood mac i början? hm. orlando bloom får inte många poäng, det är ett som är säkert.
JanneN
2013-09-02
Tack vare Orlando Bloom, Kirsten Dunst och Susan Sarandon orkade jag se filmen. Deras skådespel gör att jag måste ge en trea.
MinnaCharlotte
2013-08-01
Borde älska den. Men när jag ser den andra gången (missat att betygsätta första) och jag känner igen varenda detalj men inte har någon aning om vad som händer om två sekunder... då var den inte så minnesvärd.