2.8

Emily the Criminal

Emily, skuldsatt och utan någon ljus framtid, blir inblandad i ett kreditkortsbedrägeri som drar in henne i Los Angeles kriminella undre värld, vilket i slutändan leder till dödliga konsekvenser.

Originaltitel Emily the Criminal
Regissör John Patton Ford
Manus John Patton Ford
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Aubrey Plaza, Theo Rossi, Megalyn Echikunwoke, Jonathan Avigordi, Bernardo Badillo, Gina Gershon

svältaren
2024-04-04
Mike Leigh goes to Hollywood? Tycker att det här fungerar riktigt bra som en illustration av ett arbetsklimat i behov av förändring.
HerrNenne
2024-01-13
På gränsen mellan en tvåa och en trea. För mig är det mest Aubrey Plaza som är intressant här. Hon gör det bitvis väldigt bra.
Hanness
2023-05-30
Börjar bra med en intressant handling, men sen blir det segt och håller inte hela vägen.
Adeoo
2023-02-06
Helt okej och värd att se om man vill se en drama/thriller men inget märkvärdigt alls egentligen, antagligen en film man kommer glömma bort ganska snabbt. Bra skådespel av både Aubrey Plaza och Theo Rossi.
PeterTheW
2023-01-22
Välspelad och bitvis intressant men lite småseg.
Starkbröl
2023-01-03
Helt okej och lagom spännande medan den pågår men till slut ganska poänglös. Plaza bär hela filmen själv precis som Ghostface skriver. Bra dejtfilm.
Ghostface
2022-09-26
Den lämnar inget jättestarkt intryck varken negativt eller positivt då detta är en film som står och faller med huvudrollsinnehavaren. Gillar man Plaza gillar man filmen och vice versa.