1.9

Emmanuelle

En ung, mycket vacker kvinna – Emmanuelle – lämnar Paris och reser till Thailand för att träffa sin make Jean som arbetar vid ambassaden i Bangkok. Redan på flyget dit får hon en försmak av de erotiska utsvävningar som väntar henne i Asien…

Originaltitel Emmanuelle
Regissör Just Jaeckin
Manus Jean-Louis Richard
Genre Vuxenfilm, Romantik, Drama, 70-tal
Skådespelare Sylvia Kristel, Alain Cuny, Marika Green, Daniel Sarky, Jeanne Colletin, Christine Boisson

2019-06-27
Det finns en hel drös av Em(m)anuelle-filmer som alla är mjukporr. Gemensamt för filmerna är att det är en kvinna i huvudrollen och handlar om resor, samtal, fantasier, upptäcka sin sexualitet och att leva ut sina drömmar. Det som förvånade mig i den här var att den var så spretig. Thaiboxning, våldtäkt och en kvinna som röker med rumpan är inte sensuellt i mitt tycke. Många senare filmer är mer sammanhängande.
Jordan2Delta
2012-06-21
mjukporr
ekback
2012-05-14
Ne den här filmen är mest bara bizarr och dålig, men karaktären är ju en klassiker ;)
oliver_twistor
2011-12-07
Nja... vad handlade den om? Filmen är ett riktigt bottennapp, enligt mig.
MilkMonkey
2011-10-19
oj jag råkade se en version med sexscenerna bortklippta, det måste vara lite som Jurassic Park utan dinosaurier
Totenkopf
2008-07-25
Klassiker som man bör ha sett.
2008-04-04
Softcore och sleaziga våldtäkter till en cover på Lark´s tongues in aspic part 2 – det kan aldrig bli dåligt! (7-/15)
J.Nyman
2007-09-10
Skabbigaste mjukporr du kan se. Nästan charmig, men bara nästan. Går att genomlida om man inte för fem öre tar det seriöst.
geelita
2006-08-14
Den här filmen har kaosat min syn på sex och gett mig men för livet. Se den!
Schwulfer
2005-12-06
SE INTE DEN HÄR FILMEN! Om ni gör det så kommer ni vilja klösa ut er egna ögon och bräna upp dem, bara för att de har beskådat något så fruktansvärt, taffligt och uruselt.