2.6

Empire

Empire State Building filmas i 485 minuter. Börjar på dagen, och slutar på natten. Klimaxet inträffar när ljuset i byggnaden tänds, efter åtta timmar.

Originaltitel Empire
Regissör Andy Warhol
Genre Experimentfilm, 60-tal
Skådespelare Andy Warhol

2019-04-16
Andy Warhol är en person som jag tycker ganska illa om ju mer jag får veta om honom. Detta känns bara drygt och tråkigt.
Tabu
2014-10-31
Har sett nödvändligt mycket av "Empire" - en ikonisk fyra av fem möjliga i teorin...
Avtryck
2010-07-31
Antingen så har Winston_1888 sett fel film, eller så har han tolkat in otroligt mycket mer än någon annan i denna film.
JohanHag
2007-07-04
Romarriket? lite fel film va
Winston_1888
2007-05-03
Ja vad ska man säga, filmen var en klar besvikelse för mig. Trodde att filmen kunde bli något bra då man koncetrerade sig på annat än Ceasar. Historien är mer fiktiv än historisk korrekt. Miljöerna, samspelet och känslan är väldigt plastig. De få aktörerna som får en godkänt insats är Tyrannus och Vestalen. Denna film är inte att rekommendera om du söker efter en film som ska spegla romarrikets fasader. En klar etta
muschii
2006-11-28
Spännande!
monsterpop
2006-02-07
haha!
uCj
2006-01-13
Ok, hade det iallafall synts någonting annat än en mörk silhuette så kunde jag ha gett det en chans, men det här är ju löjligt!
uCj
2006-01-09
Jag tänker se hela filmen! Men visst, om den är innehållslös så kan man väl sitta och snacka lite med nån och använda filmen som en trevlig utsikt!
RiffRandell
2005-09-30
Fan om nån sett denna så är det en sensation. 8 timmar!?