2.9

Empire

En miniserie om Octavius som efterträder Julius Caesar efter att denne blev mördad och som kämpar mot Marc Anthony för kontrollen över Rom.

Originaltitel Empire
Regissör John Gray, Kim Manners
Manus Tom Wheeler
Genre Action, Mini-serie, Drama, 2000-tal
Skådespelare James Frain, Vincent Regan, Santiago Cabrera, Michael Culkin, Alan David, Christopher Egan, Colm Feore, Roger Ashton-Griffiths, Inday Ba, Ian Bartholomew, Jonis Bashir, Emily Blunt

Ghostface
2011-07-30
Aningen smetig men det är på något sätt ofrånkomligt då det är en miniserie. Det är inte tråkigt men ett visst historieintresse bör väl finnas för att "avnjuta" detta.
Kurosawafan
2009-08-18
fan av romarfilm. Älskade början men sen blev det sämre och sämre och mindre korrekt historiskt.
freddis
2007-10-07
Älskar romarfilmer :) Filmen var möjligtvis lite väl klyschig, men annars väldigt bra!
NolifeBrian
2007-08-13
Väldigt bra serie om Romarriket. Han som spelar huvudrollen gör sin roll nästan lika bra som Russell Crowe gör i Gladiator
nicoj
2007-03-02
Filmen är på två dvd. Första delen är 3, kanske gränsen till 4, sen blippar den ur och känns nästan pinsam att titta på. Knappt 2. Filmen börjar som något man med lite god vilja kan tänka sig vara historiskt korrekt, sen går det bara utför. Finns dock några ok scener, men dit hör absolut inte slutscenerna. Tog pengarna slut? Tvingades man skita ur sig någon form av slut? Synd att man bränt en sådan god tanke till film.
FLM
2007-02-10
helt ok. dock inte historiskt korrekt, alls.
AndyK
2007-01-31
Väl genomförd och bra skådespelar insattser, men inte mer än en OK mini-serie i skuggan av Rome. Det jag mäst stör mig på är att, vad jag vet om efter Caesar tiden, filmen är inte helt historiskt korrekt. Jag satt och väntade på händelser som aldrig kom och blev därför besviken. Men som fiktiv egen tolkning av romar tiden så är den rätt bra ändå.
HelloFroggy
2005-09-19
Mycket bra och trovärdig Mini-serie om Caesar och de som slåss om att bli hans efterträdare, spännande shysst action och massa kärlek så klart :P ..gladiator:ish.