3.2

Empire Records

Filmen handlar om en grupp ungdomar som jobbar i en skivaffär som heter Empire Records. Ungdomarna som jobbar där är en kolossal blandning av personligheter. Det är Corey, tjejen som ska till Harvard och som smygknaprar piller, Gina som vill bli sångerska i ett band men inte ens vågar gå på en audition, Mark som är ett stort Gwar-fan och som ska starta ett band som antagligen ska heta Marc med c, AJ som är konstnär och kär i Corey, Debra som har bandage runt handleden pga att hon försökt komma till "Rockheaven" med hjälp av en rosa ladybic rakhyvel, Lucas som har tagit $9000 och förlorat allt i Atlantic City, Mitch som äger Empire Records, Joe som är "the superb manager" av Empire och som försöker rädda stället från att bli Music Town.

Originaltitel Empire Records
Regissör Allan Moyle
Manus Carol Heikkinen
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Brendan Sexton III, Robin Tunney, Liv Tyler, Renée Zellweger, Maxwell Caulfield, Anthony LaPaglia, Johnny Whitworth, Ethan Embry, Debi Mazar, Rory Cochrane

2018-08-28
Förstår att den var poppis på 90-talet men har åldrats lite sådär. Har en tidstypisk charm med bra karisma hos många av skådisarna. Men mer än en ganska stark tvåa räcker det inte till.
2017-10-28
yrvädret
2016-04-26
Jag älskade den här filmen när jag var i 16-årsåldern. Karaktärerna, musiken, allt passade perfekt. Såg nyligen om den och nja, den är kanske inte lika bra - men fortfarande sevärd genom mitt nostalgiska skimmer.
Borrman
2015-04-17
Såg den 1995 och tyckte om den. Såg den nu igen på blueray. riktigt bra film.
2014-11-22
En film med en bra och väldigt lockande besättning unga skådespelare. En toppenfilm, bra skådespelare, udda karaktärer, unga människors livsöden och drömmar som vävs samman i en film om att rädda livet på en skivaffär. Galen och rolig för att inte tala om all bra musik!
Taandborste
2014-11-15
Den meningslösa storyn blir lite tröttsam mot slutet. Hade nog kunnat kortas ner en aning. Väldigt sköna karaktärer dock!
Mr_v
2014-10-13
Har full förståelse för att filmen ger många tittare sköna nostalgivibbar. Svårt att bli så mycket mer 90-tal än såhär.
KirkDouglas
2014-04-20
Ja som tidigare skrivits känns Empire Records väldigt influerad av 90-talets Kevin Smith. Men den saknar tyvärr Smiths "edge" och är inte smart direkt. Karaktärerna är väldigt jobbiga men jag gillade framförallt filmens lekfullhet och att den inte tar sig själv på för stort allvar. Godkänd trots allt.
JimCarrey
2013-04-15
Gillar en del av de här amerikanska 85-95 års ungdomsfilmerna som hoppar över seriös karaktärsutveckling för att trycka in fler hollywoodklyschor i en och samma film. Känns lika bra liksom. Den här imponerade dock inte det var för lite glimten i ögat
CelineN
2012-12-14