2.1

Empire State

Två barndomskamrater planerar att råna en värdetransport, men en polis är dom snart på spåren.

Originaltitel Empire State
Regissör Dito Montiel
Manus Adam Mazer
Genre Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Michael Rispoli, Michael Angarano, Paul Ben-Victor, James Ransone, Nikki Reed, Dwayne Johnson, Emma Roberts, Jerry Ferrara, Chris Diamantopoulos, Shenae Grimes-Beech, Sharon Angela, Liam Hemsworth, Gia Mantegna, Greg Vrotsos, Lucky Johnson, Ned Yousef

2021-06-18
Det här är ju i överhuvudtaget inte min typ av film. Kan kanske fungerar om har svårt att sova...
foppa99
2016-07-22
blä
pungsnigel
2016-07-05
Otroligt överspel som inte höll sig till historien alls.
AsianDawn
2016-04-26
Väldigt hög retard-faktor i den här.
Dagerman
2016-04-20
Den värsta synd en direkt till DVD-film kan göra sig skyldig till är att vara tråkig. Den här är tråkig.
Murvel48
2016-04-17
Vilket gäng med helidioter...
KyLLo
2016-01-29
En ganska skön film. Småunderhållande myspysspänning baserad på en verklig historia. Inga toppskådisar men en blandning med starka karaktärer, vilket väger upp en del. Förvisso inte särskilt sympatisk, å andra sidan tycker jag inte att det känns helt nödvändigt eftersom det knappast är en film att fördjupa sig i. En trea känns alldeles lagom.
yrkeschaufföre
2015-05-31
Inte så intressant, ingen som jag brydde mig om och jag tycker att The Rock gör sig bäst i komedier.
Zebulonm
2015-05-24
Nja inget vidare....
marleey
2015-03-20
Storyn, som verkar vara baserad på verkliga händelser, tycker jag ändå är intressant. Men det framgår först under eftertexterna när man inser på vilket sett storyn blivit bortslösat i denna film. Oerhört träigt skådespeleri av alla inblandade. Liam Hemsworth må se bra ut, men inget räddar denna trista insats. Att titta på färg som torkar är mer upphetsande. Karaktärerna är nog bland de mest korkade jag sett genom alla tider och tar det ena märkliga beslutet efter det andra. Kan de verkligen ha varit så korkade? Genomförandet är uselt och trots en story baserad på verklige händelser så innehåller Empire State inte ett gram av trovärdighet. Alla i filmen framstår som efterblivna.