2.6

An Affair

En lärare finner sig förföljd, och upptäcker snart att en av hennes egna studenter är besatt av henne.

Originaltitel En affære
Regissör Henrik Martin Dahlsbakken
Manus Henrik Martin Dahlsbakken
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Andrea Bræin Hovig, Tarjei Sandvik Moe, Anneke von der Lippe, Carsten Bjørnlund, Agnes Kittelsen, Ingjerd Egeberg, Mattis Herman Nyquist, Helga Guren, Isabel Beth Toming, Anders T Andersen, Mads Ousdal, Tone Beate Mostraum, Maria Bock, Marit Andreassen

mammene
2021-10-23
Emellanåt mycket jobbigt att se hur huvudpersonen som spelas så trovärdigt av Andrea Bræin Hovig förnedrar sig totalt, vill ibland bara stoppa henne. Tycker man får fram bra hur passionen tar över henne totalt, men också andra komponenter i hennes liv som säkert bidrar till hennes omdömeslöshet, inget försvar, men det känns som en film som inte pekar med hela handen och det är skönt.
Krantzylvania
2021-04-25
Oj oj Oj! Har man nånsin sett en mer unlikeable karaktär!?
DIProgan
2019-10-25
Välspelad och engagerande men hade velat se fler vinklar i problematiken. Slutet känns allt för tillrättalagt och enkelt.
StureStenhög
2019-06-02
Jag är svag för filmer med uppfuckade huvudpersoner, och det är alltid trevligt när man kan göra sådana utan att moralisera. Tyvärr kan den här inte riktigt bestämma sig för om den vill vara ett seriöst drama eller en trashig erotisk thriller, men den fungerar bättre som det senare- Som karaktärsstudie är den ytlig, men att relationen så tydligt är en tågkrasch i vardande gör ändå att huvudpersonens självdestruktiva livskris blir lite intressant. De två skådespelarna i huvudrollerna sköter sig bra också. Svag trea