2.1

En amerikansk varulv i Paris

Tre amerikanska killar bestämmer sig för att hoppa bungyjump från Eiffeltornet efter stängningsdags. Men där finns även varulven Sérafine.

Originaltitel An American Werewolf in Paris
Regissör Anthony Waller
Manus Anthony Waller, Tim Burns, Tom Stern
Genre Komedi, Skräck, 90-tal
Skådespelare Julie Delpy, Tom Everett Scott, Vince Vieluf, Julie Bowen, Phil Buckman, Thierry Lhermitte

2020-03-07
Föregångaren är såklart bättre, men denna som utspelas i Paris har ändå sin charm. problemet som jag ser det är de tidstypiska cgi-effekterna som knappast ens var toppklass under 90-talet.
2018-02-25
Den här filmen var riktigt dålig, men ändå ler man då och då!!!
martineden
2018-02-06
[rek. 1] I jämförelse med föregångaren bleknar denna, men jag måste ändå säga att jag gillar att de tar Landis koncept och försöker göra en uppföljare. Det finns faktiskt många saker jag gillar med denna, t ex hur de använder Paris, eiffeltornet, Notre Dame, Jim Morrisons grav etc. Jag tycke faktiskt också att det finns väldigt spännande passager, som i katakomberna etc. Gillar även karaktären Amy! I jämförelse med originalet faller denna ganska platt och tyvärr är varulvarna fula i design och den tidiga CGI-tekniken har inte stått sig väl. Jag såg dock denna när den kom och är nog lite nostalgisk med den. Helt okej, men inte bra. 2+
Dele
2016-11-28
Tramsig skräpunderhållning som snuddar vid det lägsta betyget.
2016-10-09
Ettan är bättre men detta är ändå en skaplig uppföljare.
2014-11-18
Detta är en film som lägger större tyngd på det komiska än det skrämmande och det är riktigt synd. Det finns alla element för att gjort den riktigt skrämmande. Varulvarna är riktigt snygga gjorda och kamerarbetet är också bra vid de få skrämmande momenten. Dock fungerar denna film för mig för en del av det komiska är just komiskt. Helt OK!
ziferN
2012-12-06
Charmig, småkul och underhållande uppföljare som började faktiskt helt ok i min mening men under den andra halvan så blev filmen allt sämre och ointressantare, tråkigt nog då filmen har en liten kul story, humor och ett visst underhållnings-värde, men som sagt andra halvan drar ner filmen måste jag allt säga. Men eftersom jag tyckte att första halvan var helt ok, samt att filmen fick mig att skratta så landar betyget på en svag trea, och jag tycker om Varulvar.
precineadd
2012-07-08
aggressivt dålig
Ghostface
2011-11-04
Trashigt och svulstigt när det är som sämst. Filmen har viss dos av billig humor som gör att trippen mindre olidlig da den uppenbarligen har glimten i ögat men det är sunkigt pa alla plan.
83-Echoes
2010-05-17
Om man som jag gilar skräck/komedier kan man se den.