2.9

En andra chans

Jack Campbell lever för sitt arbete, kör en tjusig Ferrari och njuter av sitt ungkarlsliv. En dag vaknar han och upptäcker att han har fru och barn. Han vill desperat ha tillbaka sitt gamla liv, men när så dagarna går så finner Jack att han trivs ganska bra förortslivet.

Originaltitel The Family Man
Regissör Brett Ratner
Manus David Weissman, David Diamond
Genre Komedi, Fantasy, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Don Cheadle, Tea Leoni, Nicolas Cage, Jeremy Piven, Saul Rubinek, Josef Sommer, Makenzie Vega, Harve Presnell, Lisa Thornhill, Mary Beth Hurt, Amber Valletta, Francine York, Ruth Williamson, Kate Walsh, Ken Leung

Skapad 2019-10-26 av Kiril
Amerikanarna vekar ha någon slags förkärlek för moraliserande familjehyllande filmer som låter skrupelfria människor få insikt i sina liv såhär i juletider (filmen hade premiär i USA i decem...   Läs mer »

TJ
2018-10-15
För mig en film som har en alldeles särskild innebörd. Som om jag levt bitar av filmen själv. Men det tar på att se den. Den har innehåll. Livet...
peu-depeu
2017-12-25
Följer alla möjliga mallar en sånhär typ av film kan tänkar ha, men det betyder inte att jag inte var underhållen under tiden. Mysig under jultid, kanske ser den nästa år igen!
2017-10-22
supermancover
2017-07-14
Känns som en bättre version av "Click!" typ.
picklessmulan
2017-03-11
En rätt Trevlig film. Småmysig!!
Zebulonm
2016-12-25
Klyschig visst. Men rätt bra ändå.
2016-10-23
Väldigt bra, gripande och rolig film med väldigt bra skådespelare. Nicolas Cage briljerar och Tea Leoni gör också väldigt bra ifrån sig. En helmysig film som jag alltid brukar se kring jul.
wiberga
2015-11-09
Rätt rolig film och lagom klyschig. Härlig rulle om man inte vill tänka så mycket. Budskapet är intressant fast även en dänga mot alla människor som väljer att inte skaffa familj. Typ "du kanske tror att du är lycklig men det är du inte så länge du inte har partner och barn".
2014-11-02
Ingen oförglömlig filmupplevelse men lättsam, charmig och genomgående smårolig. Gillar man liksom jag Nicholas Cage så är det ett plus.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet gillade jag denna filmen. Nic Cage och komedin var det som stod ut och gjorde det mesta av filmen för mig i alla fall. Det må inte vara någon speciell film men julstämningen var där i början och slutet och i slutändan kändes det som en bittersöt feelgood movie.