2.3

En brud på hugget

Poeten Charlie har aldrig haft någon större framgång hos det motsatta könet, tills han träffar sin drömkvinna Harriet. Men ganska snart börjar Charlie misstänka att Harriet i själva verket är Fru X, en kvinna som gifter sig för att sedan mörda sina män.

Originaltitel So I Married an Axe Murderer
Regissör Thomas Schlamme
Manus Robbie Fox
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Mike Myers, Nancy Travis, Anthony LaPaglia, Brenda Fricker, Matt Doherty, Amanda Plummer, Debi Mazar, Charles Grodin, Alan Arkin, Phil Hartman, Michael Richards, Mike Hagerty, Greg Germann, Luenell, Steven Wright

Tatty
2016-05-28
Bra, rolig, lite skum och knäpp film men annars är den lite sevärd.
Grillo
2016-02-16
Mysig och smårolig, med några höjdpunkter på bröllopet främst. Visst är det en rätt standard romcom men inte alls dåligt gjord och fin 90-talskänsla.
2014-11-16
En riktigt skön film. Karaktärerna är suveräna, liksom skådespelarinsatser av Mike Myers och Nancy Travis. Dialogen och handlingen är bra och rolig. En Feelgood-film som både är varm, rolig och faktiskt värd att se flera gånger. Helt enkelt väldigt underhållande. 3+
ziferN
2012-12-27
Helt ok, småkul och underhållande film som fungerade att titta på för stunden och den bjöd på ett par skratt men för mig så saknade filmen lite av en mys- och charm känsla, trots att storyn är lite mysig. Mike Myers är dock härlig i filmen och han fick mig att skratta ett par gånger och flickvännen är söt, samt så är Plummer lite härlig, haha. Jag trodde dock att hon skulle ha en annan sorts roll. Hur som helst, helt ok och småkul tidsfördrivs film!

2012-05-10
Mycket roligare än jag hade väntat mig, trots att intrigen är snabbt genomskådad. Myers och Amanda Plummer är en härlig kombo.
dudson
2012-04-28
Väldigt skön&flippad komedi med underbar nostalgi musik..+ roliga karaktärer som charlies skottska farsa som skriker å gormar#)
Supernaut
2012-01-31
Både bättre och sämre än jag mindes den från barndomen. Några underbara scener sv 90-talsnostalgi men mest passerar den förbi och kommer glömmas snabbt.
Fredrok
2011-12-18
Underskattad. Börjar visserligen lite halvdant men det blir bättre.
W-dahl
2010-04-25
Det roligaste i denna filmen är Steven Wright som pilot och när Mike Myers gör rollen som sin skotska far.
CaLuhA
2010-04-07
Har man sett Austin Powers innan denna, förstår man var Myers får sina karaktärer ifrån. Han har inga funderingar på att komma på något nytt?