3.3

En dag i vilda västern

S Quentin Quale är på väg till det förlovade landet i väst. På järnvägsstationen stöter han på Joseph och Rusty Panello. Alla lyckas de, efter mycket om och men, komma till västern. Pampar från New York har planer på att bygga en enorm järnvägsförbindelse. Ett viktigt bevis på markägande byter ständigt ägare. De tre herrarna försöker komma åt beviset i hopp om att bli rika.

Originaltitel Go West
Regissör Edward Buzzell
Manus Irving Brecher, Buster Keaton
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Chico Marx, John Carroll, Diana Lewis, Robert Barrat, Walter Woolf King, June MacCloy, George Lessey

Henkoo
2016-02-18
tekniskt rätt uselt..bjöd inte på många skratt heller. Avskyr musikstyckena i deras filmer och inget undantag här.
2014-12-14
I denna film av Marx-bröderna slås jag direkt av hur kul det är att få scener levererade där de tre bröderna faktiskt agerar tillsammans samtidigt. Filmen saknar dock scener som är rent fantastiska och med helt dräpande repliker även om det finns en hel del att gotta sig i även här. Sekvensen mot slutet med tåget är både filmiskt snyggt och kul! 3+
estet_kikka
2013-02-16
när groucho sitter å snackar med fyllot får mig att skrika av skratt varje gång. enkelt, men ack så roligt
KimEkberg
2012-07-07
oväntat lyckad vildaväst-mytologi, och de tråkiga tråkigheterna är inte så tråkiga som de brukar vara. till och med smörskallen är rolig att titta på, och när de åker vagn och sjunger tillsammans är en riktig pärla. kul att grabbarna också kliver utanför sina karaktärer en smula, och är lite godhjärtade. det märks att buster keaton har haft ett finger med i soppan.
Tonti
2012-07-05
Ojämn som vanligt men jag drar till med en svag fyra då det ändå aldrig blir tråkigt och många skämt är helt fantastiskt bra. Dessutom är även snyggingen och skurkarna sköna i den här vilket hör till ovanligheterna hos Marx.
Agatefilm
2011-07-21
Humor när den är som bäst!
Astrojacob
2010-06-05
Kanske ingen av de bättre totalt sett, men tågscenerna i bästa Buster Keaton-anda lyfter den till en Klass-Fyra i alla fall. Timber!!! En ovanlig detalj; i en väldigt ömsint scen visar de att de faktiskt KAN agera utan att vara roliga. Effekten är omedelbar, man uppfattar dem som seriösa, men tackolov bara för ett ögonblick, sedan är vanvettet igång igen. Misstänker att John Cleese fått många uppslag här, bl a "silly walk"?
produr
2010-02-26
tycker faktiskt det är en av deras svagaste
kennert
2009-12-13
En del av gagsen är genialiska.
TobiasRydén
2008-07-15
En av brödernas svagaste filmer, det är glest mellan skämten och det känns för mycket som en upprepning av deras tidigare filmer (bara överförd till en annan miljö). Men en del rolighter existerar onekligen, och tågjaktscenen i slutet är en riktig pärla!