2.7

En dag kommer allt det här bli ditt

Den framgångsrika serietecknaren Lisa och hennes syskon samlas på sina föräldrars gård för första gången på över tio år. Föräldrarna vill att endast en av dem ska ärva skogen, som i generationer funnits i familjens ägo.

Originaltitel En dag kommer allt det här bli ditt
Regissör Andreas Öhman
Manus Andreas Öhman
Genre Drama
Skådespelare Karin Franz Körlof, Peter Haber, Suzanne Reuter, Liv Mjönes, Arvin Kananian, Mattias Fransson, Emil Almén, Filip Berg

Christofer
2023-12-19
2023-09-15: Ganska standard i svenskt format för drama-komedi. Småmysigt men också ganska slätstruket. 3-
Tatty
2023-11-19
Nja, inte riktigt min smak men sen var iaf inte jätte dålig. Okej film.
2023-10-15
Inte den starkaste trean. Svensk film kan många gånger kännas konstlad och skådespelet blir då taffligt. Här har vi iaf två gedigna uvar, Peter Haber och Suzanne Reuter som räddar upp mycket i denna historia. Men jag tycker att de övriga också kändes rätt trovärdiga. Det här inslagen med de "inre" rösterna störde mig mer än det tillförde, förstår vad de syftade till men kan tycka att man kunde ha dragit ner på de inslagen. Men i det stora hela gillade jag det här, så lite positivt överraskad blev jag.
PeterTheW
2023-09-10
Svårt. Delar av den är riktigt, riktigt bra, men huvudkaraktären känns lite väl omogen och de återkommande animerade "inre rösterna" känns som en sån där kill your darling som manusförfattare och tillika regissör verkligen ville behålla trots att de egentligen stjälper mer än hjälper. Men intressant och bitvis kul ändå, och vacker!
darkmist82
2023-11-03
Modern Svensk film brukar ha svårt att imponera på mig, men då och då kommer det en sevärd film som tar mig med på en resa som lämnar ett gott intryck. Andreas Öhman som tidigare skapat filmen "I rymden finns inga känslor" har här skapat en genomtänkt film där fantasin i form av fantastiska animationer låter oss ta del av huvudkaraktären Lisas inre tankar och vad hon går igenom när hon ska ta det svåra beslutet att eventuellt ta över sina föräldrars skog. Bra skådespelare, fina miljöer och bra musik som ger nostalgi. Jag hade lite svårt för humorn men drog lite på munnen ibland, men handlingens känsliga partier var övertygande och i det stora hela är "En dag kommer allt det här bli ditt" en bra modern Svensk film som är värt att ses.
2023-07-13
Som vanligt Urk!!! Krystad svensk film i vanlig ordning. Suzanne Reuter är väl helt okej, men inte ens hon lyckas rädda upp denna katastrof till "film" Martin Beck, förlåt jag menar Peter Haber är bara Martin Beck, om ni förstår vad jag menar...
2023-05-23
Irriterande och omogen huvudroll vars situation nästintill hela filmen kretsar kring. Hantverket i sig är helt okej och de animerade scenerna störde inte.
Muhammed
2023-02-24
Huvudrollen Lisa är överspelad nästintill pekoral och det blir en berättelse enbart om henne och hennes perspektiv. I och med det så blir det inte trovärdigt. En känsla av amatörer trots välkända namn som Haner och Reuter. Manuset är förstås sådant att resultatet blir oundvikligt dåligt. Första halvan är oändligt tråkig och några lämnade redan då. Att lägga in lite animerat då och då var positivt men bidrar också till att förstärka den barnsliga vuxenvärlden. Infantilvarning på gr av alla könsord i tid och otid.