3.2

En dag på cirkus

Antonio Pirelli och Punchy jobbar på en konkurshotad cirkus vars direktör är i trubbel på grund av av sin fordringsägare. Tillsammans med advokaten Loophole försöker de rädda cirkusen.

Originaltitel At the Circus
Regissör Edward Buzzell
Manus Irving Brecher
Genre Komedi, Musikal, 30-tal
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Chico Marx, Margaret Dumont, Eve Arden, Nat Pendleton, Florence Rice, Kenneth Baker, Fritz Feld

2018-03-01
Svag tvåa, bröderna Marx är inte riktigt min grej, vilket jag egentligen vet vid det här laget men vill ändå se mer. Ett par saker är ändå lite kul.
Albion
2015-01-11
En tunn historia men kryddad med typiska bröderna Marx-skämt som alltid förgyller upplevelsen och som blir behållningen här. Det räcker till en 3;a i betyg.
2014-12-21
Att se en Bröderna Marx-film är för mig alltid en trevlig upplevelse. Anledningen till detta är att brödernas komik och agerande lyser alltid av charm, glädje, intelligens och värme. Man mår helt enkelt bra under och efter att sett en Bröderna Marx-film. I denna film tycker jag att det inte finns någon särskilt bra handling vilket drar ner betyget men trots detta så kan man inte annat än njuta av brödernas underbara verbala och fysiska komik.
Tonti
2014-07-03
Ingen av Marxbrödernas höjdare men grouchos tidiga sångnummer är hysteriskt liksom scenen inne i det pyttelilla rummet.
filmfreak1
2013-09-18
En musikal som inte borde ha varit någon musikal.

2013-02-09
Bra fart og underholdning. Andre halven av filmen er riktig bra. Blir en stark treer.
AirikrStrife
2011-12-13
Grouchos diss mot amerikanska produktionskoden, hays office var klcokren. Annars ganska tam för en marx komedi,
Astrojacob
2010-06-12
Inte full pott längre, men tokigheterna varvas med lite töntiga o halvdana scener. Trots allt en Fyra, främst för alla nya grepp o en del "halsbrytande" scener. Bara älskar "hafsorkestern" på slutet. Även "Seabiscuit" omnämns i hastigheten, hehe. Marx rules.
Redwood
2010-05-06
Min tionde Marx-film, och bröderna är as funny as ever. Favoriten Dumont medverkar också. Inte en tråkig stund med bröderna Marx (men sångnumren kan man spola förbi).
Zuzz
2010-04-26
Inte min smak direkt. Lite underhållande dock, men inte tillräckligt för att jag inte skulle somna, vilket jag gjorde. En 2a.