En del av mitt hjärta

Isabella åker till sin barndoms småstad för att fira sin pappa. Där träffar hon sin gamla kompis Molly som nu tagit över kompisgänget och ska gifta sig med Isabellas ex, Simon! Det är starten på oväntade överraskningar som väntar efter hemkomsten.

Originaltitel En del av mitt hjärta
Regissör Edward af Sillén
Manus Vasa
Genre Drama, Komedi, Musikal, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Malin Åkerman, Jonas Karlsson, Shima Niavarani, Christian Hillborg, Marie Richardson, Johan Rheborg, Pernilla August, Johan Ulveson, Per Andersson, Egon Ebbersten, Náthalie Andersson

DYV
2019-12-26
Förväntningarna är inte speciellt höga när det är dags för svenska musikalfilmer. Det här får dock ändå ses som godkänt. Musiken och storyn funkar ganska bra ihop, men vid vissa nummer blir övergången väldigt hackig och känns forcerad. På pappret är ensemblen väldigt imponerande, och tycker nog att Jonas Karlsson och Per Anderssons insatser sticker ut mest. Sound editing och mixing, är inget vidare tyvärr, autotune överanvänds vilket bidrar till en ljudbild som är väldigt artificiellt och steril. Det possitiva är att filmen inte tar sig själv på så stort allvar, utan genomsyras av en sorglös lättsam ton som faktiskt funkar helt ok.