3.2

En fisk som heter Wanda

Fyra mycket olika personer gaddar ihop sig för att utföra ett rån i London och senare lura av varandra bytet...

Originaltitel A Fish Called Wanda
Regissör Charles Crichton
Manus John Cleese
Genre Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare John Cleese, Jamie Lee Curtis, Kevin Kline, Michael Palin, Maria Aitken, Tom Georgeson, Patricia Hayes, Peter Jonfield, Ken Campbell, Roger Brierley, Llewellyn Rees, Michael Percival, Stephen Fry

RustyFilm
2016-12-09
Härlig underhållning fås i denna brittiska fars. Högt tempo med en komik som är både visuell och verbal. En tidlös komik-klassiker skapad av John Cleese och Charles Crichton.
Sunken25
2016-01-05
En bra komedi, karaktärerna är riktigt bra. Kanske inte min smak egentligen men denna är så välgjord att jag gillade det. Förstår varför den är så hyllad. 7.2/10
lynchsebbe
2015-12-15
palin är som vanligt rolig, annars en medioker komedi
2014-10-25
Detta är bra och fantastiskt roligt. Både Clease och Kline är helt underbara, även Curtis är bra. En ensamble av skådisar som räcker långt. Cline var väl värd sin birolls-Oscar. 4-
DanjelFalck
2014-08-20
Helt klart en av världens roligaste filmer. Fullkomligt genial!
Taandborste
2014-07-10
Mysig och hur rolig som helst. Kevin Kline är fantastisk!
Körsbär
2014-06-29
Vilka karaktärer, vilket skådespeleri. Jadu ett under varför jag inte sett denna tidigare? Suverän helt enkelt!
Ful_fisk
2014-06-10
Jag har sett den tusen gånger men först nu beslutar jag mig för att höja betyget från en fyra till en femma. Suverän kriminalkomedi som sätter det mesta rätt. Har liksom inget att klaga på i denna film. John Cleese, Jamie Lee Curtis, Michael Palin och framför allt Kevin Kline briljerar. Lysande.
Podpolkovnik
2014-02-18
Det räcker med ett litet fragment av gamla Monty Python för att göra en helt okej rulle med några skratt.
Gigi1943
2014-02-07
Såg den nu för andra (eller tredje eller ...) för att lämna en kommentar, men nu åker ju betyget upp, troligen för att jag tvingats se så många skitdåliga komedier senaste året (försöker undvika den genren). Detta är en suverän komisk film med superbra skådisar, man skrattar även när nåt/nån blir massakrerad ... Måste ses! En solklar fyra nu!