2.4

En fluga gör ingen sommar

När Inga Brantemo åker på en affärsresa inleder hennes man Bertil ett förhållande med en annan kvinna.

Originaltitel En fluga gör ingen sommar
Regissör Hasse Ekman
Manus Hasse Ekman
Genre Komedi, 40-tal
Skådespelare Eva Henning, Hasse Ekman, Charlie Almlöf, Margit Andelius, Ulla Andreasson, Gunnar Björnstrand, Astrid Bodin, Lauritz Falk, Sonja Wigert, Olof Winnerstrand, Katie Rolfsen

Andravåningen
2018-02-12
Ja, kreativiteten är sprudlande. Hasse Ekman kunde verkligen göra en utmärkt genrefilm som samtidigt överskrider sin genre en liten lagom aning. Inte sällan, bland annat här, handlar det om att han undviker moraliserande, och att alla karaktärer får vara goda/roliga/charmiga, även de som normalt skulle vara skurkar i en dylik film.
TobiasRydén
2013-02-21
Riktigt underhållande komedi, en sorts föregångare till Ekmans "Sommarnöje sökes". Visst, det är synd att filmen gör en omvändning från lovande erotisk komedi till fars mot sista tredjedelen, och att slutet är i billigaste laget, men Ekman är roande i huvudroll och dialogen är skarp. Efter 30 sedda filmer regisserade av Ekman, 40 sedda som han har skrivit manus till (enligt filmtipset), så visar han fortfarande prov på en aldrig sinande kreativitet.
FabianBom
2010-04-25
första filmen jag såg med hasse ekman, vid 12års ålder och den är mycket sech komisk.
fridolf
2005-10-04
Usch fy på dig Bertil, att du är otrogen är ju bara så fult gjort, sånt gillar ja inte. denna film lyckas verkligen väcka känslor inom mig, aggresiva känslor, grrrr. DÅLIG VAR DEN OCKSÅ!!!!
Roy-Benga
2005-10-04
Nej en fluga gör ingen sommar och inte denna film heller!