2.2

En förtrollad romans

Jack Wyatt, en misslyckad Hollywood-stjärna, försöker få karriären på fötter igen genom att spela Darrin Stephens i en nyinspelning av tv-serien Bewitched från 60-talet. När Jack ser den vackra Isabel Bigelow så tycker han att hon borde vara perfekt i rollen som hans fru. Vad han inte vet är att Isabel är en häxa, på riktigt, vilket gör henne ännu mer passande för rollen.

Originaltitel Bewitched
Regissör Nora Ephron
Manus Nora Ephron, Delia Ephron
Genre 2000-tal, Komedi, Fantasy
Skådespelare Nicole Kidman, Will Ferrell, Shirley MacLaine, Michael Caine, Jason Schwartzman, Kristin Chenoweth, Heather Burns, Jim Turner, Stephen Colbert, David Alan Grier, Michael Badalucco, Carole Shelley, Steve Carell, Katie Finneran, Amy Sedaris, Richard Kind

RunRiot
2019-04-22
Nja, inget värt att minnas direkt. Otroligt platt och karaktärerna saknar helt personlighet. Var nog en roligare idé på pappret.
2016-10-27
Klockren komedi med bra skådespelare!
AlbinWesley
2015-03-28
Väl kämpande skådespelarensamble, det blir lite kul ändå. Filmen faller annars på sin premiss, dum idé från första början, egentligen.
Tatty
2015-01-17
Okej och lite kul film.
Chris90
2014-01-14
Inte ett dugg rolig, och noll personkemi mellan Kidman och Ferrell.
Gigi1943
2013-11-12
Heja Filmtipset som tror att jag skall ge den en etta (för det finns ju ingen NOLLA). Jag gillar INTE Kidman, det är inte många roller hon har gjort rättvisa, sorry alla ni som gillar henne, men det är ju tur att smaken är olika. Men jag ställer mig frågan vad det är för en "idiot" som har kommit på idén att spela in denna film (eller egentligen denna SKIT som jag hade skrivit i mitt anteckningsblock!).
emzee
2013-07-21
Småputtrigt charmig. Kidman är verkligen en fantastisk skådis, som lyckas spela så totalt söt och oskuldsfull och får det att framstå som trovärdigt. Ferrell är bra är bra på att spela superegosistisk. Skoj med alla de kända skådisarna i biroller. Hyggligt underhållande.
snyltare
2013-07-10
Kidman är så himla gullig i den här filmen, och Ferrell spelar dryg och odräglig, vilket är ovanligt. Trevligt slutresultat, men ingen särskilt stark trea.
BronzeBuckaroo
2013-02-07
Den tar sig efterhand. Första halvan är inte så bra. Will Ferrell höjer betyget ett steg på egen hand.
jonbo
2012-11-04
Över förväntan. Men den stannar vid småcharmig.